KITCHEN

Nu är det inte länge kvar tills jag ska flytta in i min blivande lägenhet. Mindre än en månad. Tiden går så fruktansvärt fort. Det kändes precis som om jag köpte den.

Inte nog med att det kostade att köpa lägenheten, så kommer jag nu måsta betala hyra, mat, försäkringar och övriga, tråkiga ”måste ha” saker. Det blir inte mycket pengar över till möbler och inredning, som är sånna saker man helst vill lägga pengarna på. Som tur är så behöver inga pengar gå åt till att renovera, (eller ja, köpa nya tapeter till ett av rummen som jag vill tapetsera om, och eventuellt att köpa ett nytt handfat till toan) allt i lägenheten är ju nyrenoverat! Toan och köket är ju i toppskick, vilket är superskönt. Det kan ibland vara lite svårt att veta riktigt vad det är som man egentligen är ute efter. Det finns så otroligt mycket små detaljer, i tillexempel ett kök. Vad ska det vara för kakelplattor, bänkskivor, köksluckor, fläkt, kyl, frys, blandare, diskho, ugn, micro och så vidare? Allt ska ju som flyta ihop så att helheten blir fin och kan skapa en ökad matglädje. Som tur är så blir detta inget problem för då mitt blivande kök redan är perfekt för mig. Ska ni köpa lägenhet eller renovera så är ett tips att gärna lägga pengar på köket. I dagens stressade samhälle så finns inte alltid tid, ork eller lust att stå och laga värsta middagarna, men har man ett fint inrett kök som ger en harmonisk känsla, så är chansen större att inspirationen till matlagning också ökar. Vilket inte är helt fel. ;)

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan