FEATHER EXTENSIONS

Många av er har väl säkert hört talas om/eller sett den senaste trenden med fjäderextensions?
Visst kan det verka fint och oskyldigt med att ha långa fjädrar i håret. Men det inte många tänker på är vars dessa fjädrar kommer ifrån. Det gjorde inte jag till en början. Jag trodde det var någon slags framställt syntetmaterial dessa fjädrar var gjorda utav. Men dessa fjädrar kommer från tuppar och tar flera flera år att växa ut. Denna trend har medfört att tusentals fåglar dödas för deras vackra fjädrar som man sedan har i håret bara några månader.



Jag har läst denna information på PETA's hemsida och kan även rekommendera dessa länkar om ni vill läsa mer om trenden.

Feather Hair Extensions - a trend worth killing for?

How feather extensions are killing thousands of roosters every week
Roosters caught in middle as fly-fishers, fashionistas vie for feathers




denna länk hittar ni steg för steg guide hur ni kan göra egna cruelty-free feather extensions.











Kommentarer
Postat av: Laks

För bara nåt år sen köpte jag örhängen med fjädrar i.. Fy faan :/ Jag trodde också att det inte var från riktiga fåglar! Samma sak med påskpynt också, detta var första året jag undvek. Innan hade jag inte ens tänkt på det..

2011-07-25 @ 18:59:09
URL: http://laks.webblogg.se/
Postat av: rebecka

Men fyfaaaan. Hittade det här inlägget när jag kollade efter bra sidor med feather extensions, nu tänker jag inte köpa någon. Fyfan så hemskt :( tack!

2011-08-30 @ 22:05:13
URL: http://www.rebeckaolsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan