DAG 22 - DET HÄR UPPRÖR MIG

Folk som inte kan passa tider... Alltså jag kan bli sjukt irriterad på folk som kommer bara några minuter för sent till salongen. Särskilt nu på vintern! Har man bokat en tid, så ser man till att man är klar då. Inte komma exakt då, ta av sig ytterkläder och sånt, sen gå på toa eller så. Då har det gått för lång tid! Kom gärna 5minuter innan och gör bort sådant så man kan köra igång direkt. Ibland har man en kund kanske just efter, och om då den första är sen så drabbar det inte bara mig, utan även nästa kund! Som för några dagar sedan hände just detta. Min första kund kom lite sent, sen var jag sen till varje kund efter det. Sista kunden jag hade var jag nästan 20minuter sen till! Hon skulle med en buss som gick en viss tid, så det var bara tur att hon hann med den! Tänk på det nästa gång ni bokar en tid på något ställe, tillexempel där de gör ansiktsbehandlingar, nagelsalonger, frisörer, läkare, tandläkare mm.

Kom i tid tack! =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan