DAG 12 - I MIN HANDVÄSKA

Här är då lite saker som jag gömmer i väskan;
solbrillor (man vet ju aldrig när solen dyker upp), plånbok, filofax, tuggummi, hörlurar, kam, borste, tändare (inte för att jag röker, men någon annan kanske gör det?), mina saxar, en nessesär (som innehåller lite nödsmink, plåster, nässpray, nagelfil, tamponger, alvedon mm), laddare till mobilen (mobilen ligger sällan i väskan för då hittar jag den inte då det ringer) och sist, värdekoder till hyrfilm på nätet. (skitbra när man är för trött för att åka och hyra film)


När man ser vad min väska innehåller kanske man förstår att jag alltid vill ha lite kontroll på situationen.
Har alltid med mig en kam - tupering löser de flesta problemen här i livet.
Laddare till mobilen - alltid bra att ha extra ström så att jag kan hålla igång min restaurang, bakery, smurfarna och så vidare...
Nessesären - tänk om det bara växer fram en gigantisk finne mitt i ansiktet? Eller tänk om jag helt plötsligt får mens? Kanske ett skavsår? Huvudvärk eller mensvärk? En nagel går av?!
Tändaren - jag kanske måste övernatta ute i skogen om bilen krånglar, då kan en tändare vara super om man ska tända en brasa eller nått. Eller om kedjan på cykeln fryser fast. Typ.


Vad har ni i eran väska?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan