DAG 09 - MIN TRO

Jag har väl ingen speciell tro. Är varken protestant, katolik, buddist eller ja, ni fattar. Jag tror inte på någon gud. Men samtidigt tror jag att det finns någon/något som bestämmer litegrann. Jag vet inte riktigt själv om jag ska vara ärlig. Men det jag kan säkert säga är att jag tror på spöken och någon form av liv efter döden. Jag tror också att man kan få kontakt med personer som gått bort.

Sen vill jag också tro på godhet. Efter allt man läser, ser och hör så blir man ibland tveksam på människan. Det finns inget som helst gott i oss! Men sen finns det vissa människor som kan göra vad som helst för att hjälpa andra människor, djur och natur. Människor som verkligen finns där när det behövs! De människorna tror jag på. Om det nu finns ett paradis eller himmel så tror jag att de människorna kommer att hamna där.









Kommentarer
Postat av: FrudN

jag avslutar min kurs på fredag, efter det är jag fri som en fågel. Typ,haha. Så hör av dig med lite tider så ser vi till att leka någon dag!



Nej jag hatar dom verkligen inte men dom har så märkliga undanflykter, om man nu får kalla dom det. Jag tror faktiskt att dom gör en tatuering som dom inte fått sätta sin personliga prägel bara för att dom då inte kan säga att det är deras arbete. Hur i allsindar ska min öron/halstatuering kunna flyta ut? Och min på foten som utsätts för så mycket "skav" i och med att jag bär sockar.. känns som att dom som har tighta jeans, rakar sina ben och har en ben-tatuering kan utsättat för minst lika mycket "skav" då jag faktiskt inte går på ovansidan av min fot, då mina sockar inte skaver märkvärt och inte mina skor heller för den delen. Jag tycker att dom har en sjukt stöddig attityd, otrevligt bemötande och tjurar över principer. Deras förmåga att tatuera har jag aldrig betvivlat,dom är säkert så duktiga som det sägs, men en blaffa mitt på foten som dom glatt föreslog istället för en textrad lite mer åt höger på samma fot känns inte som en omöjlig grej att genomföra om det nu handlar om hur det skaver och nöts, snarare ett statemant om att det är dom som bestämmet och gör precis som dom vill, ibland på bekostnad av kundens "nöjdhet" ..ja, du fattar. För jag vet ingen som kommit därifrån med sin grundidé och inte för att det varit en kass skiss eller så utan för att stället inte var bra då tatueringen "skulle flyta ut eller suddas ut" vilket alla tatueringar gör ändå, med tiden.



PUSS!

2011-01-09 @ 19:07:55
URL: http://erikapaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan