DAG 01 - PRESENTATION AV MIG SJÄLV

Som ni kanske redan vet så heter jag Daniela och är 19år gammal. Är alltså född 1991. Den tredje April för att vara exakt. Jag bor med mina föräldrar i norrlands huvudstad - Umeå. Jobbar som frisör på Hårizont, ett företag med tre salonger. Två som ligger i stan och en som ligger på Universitetsområdet. Jag är väldigt ambitiös och energiskt av mig. Jag älskar att ha många bollar i luften. Jag blir annars lätt rastlös och det är verkligen något som jag hatar att vara... Jag är en väldigt kreativ person egentligen. Har alltid älskat att måla, sy och pyssla! Men tid och utrymme finns inte för det riktigt så därför visar jag aldrig det i bloggen!
På fritiden gillar jag att blogga, lyssna på musik, shoppa, träna, umgås med min pojkvän Micke eller kompisar. Jag föredrar hellre en hemmakväll än en kväll på krogen om jag får välja. Jag är lite tråkig av mig ;) När det gäller musik så är jag verkligen en allätare. Men jag lyssnar mest på rock ändå. Älskar att åka på konserter och festivaler. Jag försöker att åka på minst en per år. Minst!!! En av de roligaste sakerna jag vet är att få piffa till sig. Jag tycker det är jättekul med maskerader och sånt där man får dra till med lite extra eller annorlunda smink och hår. Jag tror att många kan uppfatta mig som en spontan person, vilket absolut inte är sant. De som känner mig vet att jag är ett psykfall när det gäller att planera och organisera. Jag vill verkligen ha koll på läget och ha det uppstyrt.  När jag och Malin skulle utomlands hade jag en månad innan, planerat vad vi skulle göra, dag för dag och vid vilka klockslag. Jo, det är sant. Jag ska försöka bli lite mer spontan detta år. Bara dra iväg någonstans typ! Wish me good luck!

Spelade basket i 7år, men i ettan/tvåan på gymnasiet slutade jag för jag hade inte tid och ville hellre fokusera på utbildningen till frisör. Jag gjorde klart Gesällen i Oktober 2010 och planerar på att åka till London och vidareutbilda mig yttligare under 2011. Som frisör kan man alltid bli bättre eftersom det finns så otroligt mycket tekniker och det kommer hela tiden nya trender som man måste hänga med i.
Min pappa kommer från Italien, Sicilien men är numera bosatt i Stockholm. Brukar åka ner till Sicilien ungefär en gång per år för att hälsa på kusinerna, farbror, faster och farfar. Farmor dog tyvärr för två år sedan. Det är lite synd att jag aldrig lärt mig italienska för jag har aldrig riktigt kunnat prata med farmor eller farfar eftersom de inte kan någon engelska. Och eftersom jag bor med min mamma så blir det inte att vi pratar italienska med varandra heller... Jag gillar att resa och hade gärna besökt jordens alla hörn innan jag dör om pengarna räcker till. Men vi får se. Jag kanske vinner på lotto eller nått.
Jag tycker det är skitsvårt att göra en presentation av mig själv, för jag tror inte att jag vet allt om mig själv än heller. Jag tror att min framtida lilla resa till London är ett perfekt tillfälle att få lära känna sig själv lite mer. Men om det är något ni undrar över så kan jag förhoppningsvis svara på det!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan