HUR MAN VIKER EN BANDANA

Fick en fråga om hur man viker en bandana och sätter upp den a la rockabilly style. Passade på att göra en liten tuturial nu då jag är sjuk.

Såhär viker jag min bandana:

Börja med att lägga ut bandanan på ett plant underlag med ett hörn mot dig



Vik det översta hörnet mot hörnet närmast dig så du skapar en triangel.



Hörnet på bandanan som var mot dig viker eller rullar du nu mot långsidan. Jag föredrar att vika flera gånger. När du viker kan du också bestämma hur bred du vill ha din bandana.



När du har vikt klart ska den se ut såhär (en aning rakare kanske) Sen äre bara att knyta!



Börja med att sätta upp håret. Håll i båda ändarna så de kommer mot framsidan.



Sen är det bara att knyta en vanlig knut...



...och en gång till så det blir en dubbelknut



Klart! Svårare än så var det inte.












Kommentarer
Postat av: Bealucius

Tackar för det :)

2011-04-18 @ 12:54:51
URL: http://bealucius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan