HÅRFÖRLÄNGNING

Brukar ofta få frågor om löshår, vad som är skonsammast för håret och vad jag själv brukar använda.

I somras hade jag satt i keratinslingor till balen och studenten, men nu använder jag för tillfället Clip On löshår, som fungerar jättebra för mig. Det är ett perfekt alternativ för den som vill sätta i löshår tillfälligt. Jag använder mitt hår ungefär 3-6 gånger i veckan. Clips är ju en jättebra teknik eftersom löshåret blir mindre nött och ditt egna hår slits inte heller lika mycket då clip on håret inte sitter i dygnet runt. Det är alltså den skonsammaste tekniken, OM man använder clip on på rätt sätt.

Jag har hört många som sover i sitt clip on hår vilket är ABSOLUT FÖRBJUDET! Big no no!!! Sover du i clip on håret så är det nog det värsta du kan göra mot ditt egna hår. Man ska ha ganska stor respekt för metallklämmorna som man fäster håret med. Jag skulle klippa Linnea en gång och fick då se vad som hade hänt när hon sovit med sina clips i.

Klicka på bilden för att komma till hennes blogg.

Som ni ser på bilden så är det kala fläckar i hårbotten efter att clipsen nött bort håret på natten. Inte nog med att det inte är så jävla hett (sorry Linnea), men ni har tillslut inte något hår att fästa era clips i sen. Jag brukade ibland slarva med att ta ut mina klämmor när jag kom hem från krogen och var trött och berusad. Efter att jag sett detta så kan jag lova er att clipsen går före allt det andra.


Tänkte ge er lite tips på saker man kan göra för att Clips ska nöta så lite på ditt egna hår som möjligt, och saker som gör att hårförlängningen är fräshare längre:

- Sov inte i clip on håret. När du sover rör du mycket på huvudet vilket gör att metallklämmorna nöter på ditt egna hår. Dessutom blir löshåret tovigt och slitet.

- Styla löshåret (platta/locka) och platta/locka ditt egna hår INNAN du sätter in löshåret. Gör alltså "grovarbetet" först och justera småsakerna när det sitter i. På detta sätt behöver inte platt/locktången slita i clipsen när de sitter i hårbotten. Dessutom är det smidigare att göra på detta sätt.

- Använd inte clips när du verkligen inte behöver det. Jag brukar ta ut mitt löshår när jag kommer hem från jobbet. Hårsäckarna kan ibland behöva få vila lite.

- Slit inte i löshåret när det sitter i och låt inte någon annan göra det heller. Någon kanske har småsyskon som fortfarande tycker det är kul att retas och dra i håret, men ge då ungen en käftsmäll för det är inte okej!!!

- Träna inte med clips i. På detta sätt håller du hårförlängningen fräshare längre då man inte ska tvätta löshåret särskilt ofta.

- Duscha inte med clips i. Tvätta löshåret när det är uttaget i typ ett handfat. Börja med att reda ut löshåret försiktigt innan du shamponerar det. Rugga och gnugga inte in schampot i löshåret som man ibland gör med sitt egna hår. Stryk längs med håret och krama försiktigt om det så att man kan se det löddra. (Om det är mycket produkter i så schamponera håret gärna två gånger) Skölj ur schampot och gör på samma sätt med balsam (stryk längs med håret). När du sköljt ur balsamet, torkar du håret lite genom att krama om det lätt med en handduk. Red ut det igen och låt det självtorka. Jag brukar lägga ut det på en handduk så det får torka över natten, men har ni en tvättlina kan ni hänga upp håret också. Tvätta löshåret ungefär en gång i månaden och gör gärna en inpackning i löshåret då och då. Var noga med att använda bra produkter som inte torkar ut håret. Alkoholer och silikoner är inte bra för löshåret.


- När du ska reda ut löshåret så börja med att kamma i topparna och sedan arbeta dig upp mot clipsen/fästet.


Hoppas ni förstår att det alltid finns en risk med att använda löshår om man gör det på fel sätt. Men sköter man det som jag skrivit ovan så är det inga problem!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan