I'M ALIVE

Ni måste väl tro att jag har dött eller något. Men jag lever.
Sov ända till klockan 13.30 idag, slöade och tog det lugnt. Njöt av livet.

Åt en pizza med Nina och nu ligger vi och slöar framför tv:n, vi funderar starkt på att åka och hyra film i hennes nya bil. Men vi får se. Jag är sugen på chips egentligen, men vi har inte råd. Jag har 79kr kvar på kontot.


Tänkte berätta lite om gesällprovet också.
Vaknade igår av att jag hade ont i magen. Var så jävla nervös. Tog en powerwalk, hämtade lite frisk luft. Men magvärken gick ändå inte över. Jag var sjukt nervös.
Åkte och hämtade upp min underbara modell, Kajsa, som var så lugnande och försökte prata med mig om annat så jag inte skulle tänka på provet. När vi väl kom in i salongen så började jag känna mig lite lugnare. Hade ju haft många mardrömmar innan om att jag inte kommer fram till skolan och att jag inte hittar Kajsa, så jag inte får göra provet. Men det kändes bra att veta att jag skulle få göra provet.
Fick springa på toan två gånger innan vi började. Ångest.
När vi väl började klippa fokuserade jag bara på att klippa efter ritningen, eftersom det var det som hade gått fel sist. Jag hade gott om tid och det kändes bra då jag släppte iväg Kajsa in till bedömningen.
Sen fick jag gå på toan igen innan jag började med Karin. Det ända jag tänkte på var att lyfta från botten och inte kamma i håret. Som Lena sa, ner faller håret alltid. När jag var klar med henne såg hon mer eller mindre ut som en stor boll av hår.

Sen var det bara att vänta. Satt o spelade spel på mobilen under tiden och försökte prata bort tiden. Men när vi fick köa in till bedömningsrummet för att få reda på betyget kändes det som om jag skulle kräkas. Oj så nervöst det var. Jag orkade verkligen inte gå in dit och få ett "tyvärr" till! Ville verkligen inte gå igenom den här skiten igen!
Det kändes så skönt att höra -grattis! du har klarat det.


Åh så skönt att aldrig mer behöva tänka och oroa sig för detta! Nu har jag nått ännu en milstolpe i livet.













Kommentarer
Postat av: Laks

Grattis! :D va roligt att det gick bra. Blir också helt sjukt nervöst över sånt där.. inte så roligt

2010-10-17 @ 22:12:20
URL: http://laks.webblogg.se/
Postat av: Sara

Ååh gud va kul!! Jag ska inte plugga till frisör men nu blev jag peppad till att söka mina drömmar!! =)

2010-10-18 @ 09:47:18
URL: http://pamittsatt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan