WEFTING

Idag fick vi lära oss en speciell teknik vid isättning av löshår som kallas wefting. Man tvinnar som ett trådfäste i hårbotten som man sedan syr fast trenset i. Till skillnad från att fläta in löshår så sparar du mer av ditt vanliga hår. När man gör flätor så försvinner som ens eget hår till fästet. (Om ni förstår hur jag menar) Här kommer tre lite dåliga mobilbilder på hur fästet ser ut.

Här är själva trådfästet som man gör mot hårbotten.

 

Nu är löshårstrenset påsytt

 

 

Riktigt rolig teknik som jag gärna skulle jobbat lite mer med då den är rätt ovanlig. Det var svårt att få in vävtekniken från början. Men när man väl kom på hur man skulle gå tillväga var det riktigt lätt. Men nog lär jag behöva träna några gånger till!

 

 






Kommentarer
Postat av: frudN

bra, då övar vi på mig, mehehe.

2010-05-05 @ 18:25:11
Postat av: Lisa

Skulle du inte kunna lägga ut ett litet videoinlägg på hur man gör det här? Det fick aldrig vi lära oss på den skola jag gick, är utbildad frisör :)

2010-05-05 @ 20:31:08
URL: http://lisafallstrom.blogg.se/
Postat av: angie

När jag flätade i mitt löshår tappade jag säkert hälften av mitt egna hår när jag sedan tog ur löshåret, är detta en säkrare teknik om man ej vill tappa så mycket hår efteråt? :)

2010-05-05 @ 21:34:29
URL: http://psychodelicdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan