IN YOUR FACE

Ni kanske redan har sett detta, men iallafall så har ytterligare en matador blivit spetsad av en tjurs horn under en tjurfäktning. Han snubblade under föreställningen och hornet sticks genom käken så han lyfts upp i luften och slungas sedan ned mot marken igen.

 

Fortfarande hatar jag tjurfäktning och kan inte heller tycka synd om denna matador. Men det jag blev jävligt upprörd över när jag läste aftonbladet idag var att "sporten" sponsras av Svenska skattemedel. Tjurfäktingsuppfödarna får EU-bidrag för sin djurhållning som kostar EU:s skattebetalare miljontals euro per år!!!

 

Det känns helt jävla sjukt! Jag vill inte att mina pengar ska gå åt till att stötta tjurfäktning. Jag vill att mina pengar ska gå till att hjälpa lidande djur, inte göra det värre för dem! Det är första gången jag får rösta i år och jag kommer vara noggrann när det kommer till djurrätt inom EU. Hoppas också att ni tänker till!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

tycker inte heller synd om han, känner inge medlidande alls!

2010-05-23 @ 19:35:29
Postat av: Rora

SKOJAR DU?!?!?! Det visste jag faktiskt inte. JAG HATAR SVERIGE.

2010-05-23 @ 20:40:05
URL: http://rora.se/
Postat av: Anna

fyfan, jag kan inte ens se videon för jag tycker sånt där är så jävla vidrigt! Så rätt åt den saten! Men går verkligen våra skattemedel till det där?! Verkar lurt...

2010-05-23 @ 22:27:28
URL: http://banna.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag håller med till fullo i det du skriver!

När de i slutet sa att "han är allvarligt skadad men inte livshotande" sa jag högt "vad synd".

Det är upprörande att vi på 2000 talet ska tillåta en sådan sport, speciellt när EU har stärkt reglerna vid slakning av kreatur?!

och speciellt att vi här i Skandinavien finansierar deras verksamhet! de är chockerande!

2010-05-24 @ 08:07:11
URL: http://zandrai.blogg.se/
Postat av: Sandra

FY FAN! Jag avskyr det. Jag tycker inte heller synd om matadoren, verkligen inte.. han har valt det där så då får han fanimej skylla sig själv, den jag tycker synd om är tjuren. Sånt här gör mig riktigt förbannad.

2010-05-26 @ 08:27:33
URL: http://sandrafalkevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan