KOKAR

Just nu kokar jag. Vattnet har runnit över. Jag tror ingen kan förstå hur arg och besviken jag är på Nelly.com!

Lördagen den 27 Februari så beställde jag kläderna från Nelly. Jag betalade alla varor och har inte fått dem efter mer än 10 dagar. Mina vänner som beställde dagen innan fick sina saker redan måndagen där på. När jag skickade första mailet så sa de bara att jag skulle spåra upp mitt paket på postens hemsida. Där stod det: "Elektronisk förhandsinformation mottagen". Alltså, de hade inte fått något paket, utan bara en slags "bekräftelse" att ett paket skulle komma. Efter fyra dagar så står det fortfarande samma meddelande. Så, vi ringer till posten och frågar om de har slarvat bort mitt paket. Men, som svar så fick jag att det var nelly som hade problemet.
Men när jag frågar i kundkänsten på nelly så får jag som svar att det är postens "fel", fastän posten inte ens har fått något paket...
Men igår så var jag på dem igen.
Jag fick urdålig service av "Marta" som sitter i kundservice, som inte ens kunde svara på när mitt paket är skickat. Utan säger bara att det är skickat. Men jag har inte fått något leveransbesked eller någonting.


Såhär skrev hon:


"Hej Daniela,
Tack för ditt mejl.
Din order är skickad 2010-03-01 så den bör vara dig tillhanda inom kort. Posten har 2 veckor på sig innan vi kan göra någon reklamation så om du inte har mottagit paketet senast 2010-03-15 ber vi dig att återkomma till oss.
Ha en bra dag!"



Jag svarade såhär:

"Det var väldigt konstigt att ni inte hade den här informationen när min mamma hade kontakt med er förra veckan. Då sa ni ju att paketet inte var skickat den 1:a mars, utan först på onsdagen. Nu säger du att paketet är skickat den 1:a mars?

Så här skrev ni förra veckan:
"Hej Daniela
Tack för ditt mail.
Dina varor gick till packning den 01-03-2010.
Men de skickades inte förrän på onsdagen.
Paketet ska komma inom några dagar.
Beklagar långa väntetiden! "

Och när hon pratade med posten så sa de att de inte har fått paketet.....
Jag undrar fortfarande om ni verkligen har skickat paketet?"



Svar från Marta:


"Hej Daniela,
Alla varor förutom Marble, Leopard, 40 är som blev slutsålda är skickade från oss. Ha en fin kväll!"



Denna kvinna verkade ju inte ens intresserad utav att hjälpa mig! Hon kunde inte heller kolla upp, NÄR mina kläder är skickade eller så. Jag tycker det är så himla lustigt hur illa behandlade många ungdomar blir. När nu slutligen min mamma skickade ett mail till dem så skulle jag få 75kr för "besväret". Måste jag be min MAMMA skriva till dem för att få någon slags kompensation?! Det är fan jag som är deras kund.... Jag tycker ofta att jag måste skicka min mamma på uppdrag när det gäller reklamation eller byte av varor. Det har hänt flera gånger att jag inte har fått lämna tillbaka ett plagg om jag glömt kvitto tex. men när min mamma försöker så går det hur bra som helst! Varför ska det vara så?


Men iallafall... Jag vill inte ha några pengar, jag vill ha mina kläder och MINA skor.......
Nä, men här blir jag tydligen straffad för att jag beställer så pass mycket kläder så man måste skicka dem med paket istället för brev. Då får man dem ett halvår senare. Jag har handlat flera gånger på Nelly förut och det har gått superbra. Men nu är jag fan riktigt tveksam om jag kommer våga beställa mer saker därifrån. De har ju inte ens koll på om de har skickat sina paket eller inte.
Jag tycker det är helt sjukt att man kan sitta och sälja ett par skor som inte ens finns i lager. Jag är så arg!



Så, du som sitter där och håller på ett par Marble Leopard shoes i strl. 40 och är tveksam på om du ska behålla dem, så vill jag gärna köpa dem av dig.














Kommentarer
Postat av: Rebeca

Det där är typiskt att man ska behöva förälldrar till allt, som när jag skulle lägga undan nåt på gina till dagen efter så säger dom att dom bara lägger en timma men när mamma kommer en kvart efter med mitt plagg och vill lägga undan så gick 2 dagar alldeles utmärkt, det är fan diskriminering - och inte så lite heller!

2010-03-10 @ 01:08:57
URL: http://rebeza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan