FAIL

Okej. Jag har suttit och haft ångest över min balklänning! Det känns som om halva Umeå redan har hittat en klänning eller sömmerska, och här sitter jag utan allt! Så jag satt och kollade igenom förra årets balbilder. Och plötsligt insåg jag att det inte kunde bli värre med någon klänning än denna:

Okej, det känns jättefel att hänga ut någon såhär. Jag beter mig som Kissie nu typ. Och förlåt om den person som bar klänningen läser min blogg men,

SÅ FEL! Okej att man inte behöver ha snyggaste, eller dyraste klänningen på hela balen - MEN, såhär klär man sig inte! Inte på en sån här tillställning iallafall. Det handlar ju också lite om vett och etikett! (Ni som inte vet vad det betyder kan googla på det) Om man inte har råd, eller inte vill lägga ut så mycket pengar, så finns det ändå riktigt billiga fina klänningar att hitta.

 

Vad tycker ni?

 

 







Kommentarer
Postat av: martina

nä fyfan, vad dålig stil! du snackar om vett och etikett och detta håller ju verkligen inte den teorin. Känns bara extremt onödigt att göra sådär, sånt håller man för sig själv! Så istället för att inleda ett inlägg med "det känns jättefel.." bla bla, varför inte tänka steget längre och inte göra det överhuvudtaget? INTE OKEJ NÅGONSTANS AV DIG, SÅ tycker jag.

2010-03-18 @ 08:31:29
Postat av: Haha!

Men "martina" lägg ner! Det där var ju faktiskt jättefult.

2010-03-18 @ 19:24:00
Postat av: kalle

1. det tyder ju bara på att personen som bar objektet i fråga vågar sticka ut med hennes stil eller hur. Och att hon bad dig göra det bör du ta som största smickring.



2. Fruktansvärt dåligt att hänga ut så där

2010-03-18 @ 22:58:13
Postat av: anna

Jag tycker du har helt rätt!

Det är inte hövligt att klä sig sådär vid en sådan tillställning som balen! Tänk om kungen hade kommit i mjukisbyxor till en invigning eller liknande. Pinsamt!

2010-03-18 @ 23:09:45
Postat av: Josefine

Haha, håller med dig helt klart! Tröjan & skorna, wtf? Inte passande på en bal. Tråkigt när folk inte klär upp sig vid en sådan tillställning. Det är väl ändå då om någon gång man ska göra det. Jag undrar vad hon tänkte med... :-)

2010-03-19 @ 14:59:34
Postat av: Matilda Jönnson

Vilket århundrade du lever på vet inte jag men för mig är året 2010! Och vad jag vet om vett och etikett idag så är det hundra resor värre att hänga ut någon på sin blogg på det här viset, än att bära vad man känner sig bekväm i på en fucking bal i en småstad som umeå? Förstår inte alls logiken. Och fan inga pinsamma ursäkter, kapish? Sen tror jag du själv skulle behöva en vända på google! tack hej

2010-04-28 @ 17:39:19
URL: http://matildasays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan