VAD GÖR MAN INTE FÖR LITE PENGAR?

Jag blir så förbannad!!!! Skulle kolla aftonbladet nu precis innan jag skulle lägga mig och såg denna nyhet på aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7250853.ab

Tydligen är det två män som har försökt att smuggla in 22 hundar från Polen till Sverige. De hade legat i kartonger och burar under filtar. De flesta av hundarna var valpar och av raserna chihuahua och fransk bulldog. Hundarna var i sånt dåligt skick så de fick avliva alla.

 

Jag fattar liksom inte hur man kan ha samvete att göra såhär bara för pengars skull. De är inte direkt som att smuggla alkohol eller droger. Det är levande djur vi pratar om! Tänk de små stackarna har legat och trängts i de där små kartongerna hela vägen från polen. Det står inte i artikeln, men jag kan tänka mig att hundarna har bajsat i de där lådorna också. Jag menar, hur ska man kunna rasta 22 hundar utan att någon ser det?!

Jag tycker nog synd om min hund som brukar ligga i skuffen då vi bilar ner till södra Sverige. Ni som funderar på att skaffa hund, tänk på att kolla upp noga vars eran hund kommer ifrån. Om det är en uppfödare så kräv att få se mamman eller syskonen till hunden så att ni är säkra på att det inte är någon insmugglad hund! Det är tydligen flera som har råkat ut för att ha köpt en hund som har varit insmugglad och sedan har den haft en massa problem som diarré och inre skador.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: ellinor

dom var ju tydligen tvungna att avliva alla hundar också!

Min är helt säkert från en seriös uppfödare som tur är!

2010-06-07 @ 08:23:30
URL: http://hittaclownfisken.webblogg.se/
Postat av: R O R A . S E

Det är så jävla sjukt :(

2010-06-07 @ 11:27:21
URL: http://rora.se/
Postat av: Anna

ouff, fyfaan!

2010-06-07 @ 18:16:55
URL: http://banna.blogg.se/
Postat av: Tove

Det är så hemskt att man kan göra så mot djur! Jag befinner mig i Paris just nu och det är helt sjukt hur vissa behandlar djur här. Jag gick in i en djuraffär och i burar där jag högst skulle placera en valp (om man nu skulle vara dum nog att låsa in en sådan ung valp i en bur själv i den här värmen) trängdes det fem valpar av olika raser, eller fler, utan någon mamma eller tuggleksaker. Från golv till tak var det glasburar med valpar i som skällde eller låg utslagna och stilla. I andra mindre burar var det kattungar, de hade inget att leka med eller klösa på, knappt någon yta att röra sig på, de hade inte kunnat skutta runt om de ville, de var fast! De såg dessutom ut att vara alldeles för unga för att lämna sin mamma. Det värsta var att alla som kom och gick i affären inte verkade bry sig, det är helt normalt här.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan