BARNFÖRBJUDET

Nu direkt efter filmen så måste jag bara kläcka ur mig en sak.

Under hela jävla filmen så satt två killar i 11års åldern och kommenterade, upprepade och pratade HELA TIDEN. Bara för att störa. När det var helt tyst satt de och gjorde massa ljud med flit. Typ som små truddeluttar man kan höra på Jepordy eller nått. "Duduuuutduuut" osv.....  Jag blev så jävla irriterad. Här har man betalat runt 150 spänn för att se en film man längtat efter så länge. (biobiljett, snacks, dricka, mm) Sen blir hela kvällen förstörd för att två barn inte lärt sig hur man uppför sig på en bio. Ibland kunde jag inte höra vad de sa på filmen för att de pratade. Och tyvärr är jag för feg för att säga till folk. Nu i efterhand ångrade jag att jag inte gjorde det!


Egentligen skulle nog inte åldern spela så stor roll för det finns alltid folk som stör på biosalonger. Men ändå kände jag att jag hade velat sätta en åldersgräns på 15år för att slippa ha de där jävla ungarna som sitter och sörplar med sugrören och sparkar en i ryggen på stolen mm. (Visst finns det 15åringar som gör sånt också men det är betydligt färre)


När vi reste oss upp och skulle gå hörde jag tjejerna som satt bakom oss pratade om samma sak. Hon sa att hon ville slå han i magen eller något för att hålla tyst. Jag menar. Det var inte bara jag som störde mig på det. Alla som satt runt om oss hörde dem. Men ändå vågar ingen säga till! Varför är det så? Tänk om någon (även jag) kunde sagt till dem. Då hade ju inte filmen blivit förstörd på grund av det. Men icket.


Samma sak till er föräldrar som sitter och översätter till era barn på bion. Det är skitirriterande! Är det så att ungen inte kan språket kan man väl vänta tills filmen släpps på dvd så kan man sitta hemma och översätta. Det är väl varken kul för föräldern, barnet eller resten av publiken?











Kommentarer
Postat av: Madou

Haha, jag är faktiskt väldigt blyg, eller extremt blyg egentligen, men jag är snabb med att hyscha om någon stör på bio :P

Det är ju ändå så mörkt så ingen ser att det var jag :P

Nästa gång får väl jag vara med och hyscha åt dig ifall någon är störig haha :P

2010-07-01 @ 08:30:17
URL: http://madous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan