ALIVE

JAG LEVER!
Nu kommer det ett drygt inlagg utan vara kara bokstaver å, ä & ö... Hoppas ni overlever!


Har ar det varmt som satan. Jag har legat vid poolen nu pa varat flotta hiltonhotell! Kanns riktigt lyxigt. Dock har det inte varit sadar domycket sol ute. Det har varit riktigt daligt vader i norditalien som dragit over Sicilien. Sa det ar lite molnigt. Men det hindrade inte mig fran att branna mig rejalt pa brostet igar. Sa idag har jag fatt spendera storre delen under ett parasoll.


Nu nar jag skulle betala for att sitta vid datorn kallade tjejen i receptionen mig for "madam"... Har fatt hora det uttrycket i London ocksa och jag maste saga att jag hatar det. Jag kanner mig for det forsta som en overklassfjolla och for det andra sa later det sa gammalt. Usch!


Och som ni sakert inte har missat sa pagar ju fotbolls VM har nere. Fotboll ar som religion for italienarna. Gar det daligt for laget sa bor man passa sig nar man gar pa gatorna. Vissa stanger till och med igen sin restaurang eller pub om italien forlorar en match.. Haha!


Jaja, imorgon ar det midsommar i Sverige. Den kommer inte riktigt att firas pa samma satt som hemma for min del. Vi kommer aka upp till Taormina, en liten bergsby som paminner om gamla stan med exklusiva butiker mm. Dock ar det inget for mig! Dyra markesklader ar inget som faller mig i smaken eller planboken...
Anyway, vi kommer att ata middag dar och kolla pa den vackra utsikten over Giardini Naxos.

Hur kommer ni att fira eran midsommar??



Kram!!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan