UPPRÖRD

För bara någon dag sen så skrev jag om tre hemska händelser om djur. Idag har jag läst ännu ett fall av djurplågeri på aftonbladet.


Utanför norrtälje så sköts en katt ihjäl med ett luftgevär. Katten Murre hade legat på en bänk ute på gården,  medan hans familj suttit på balkongen. När de hörde att det började skjuta så lockade de på honom. Men det andra skottet träffade i huvudet.
Grannarna kunde peka ut varifrån skotten kom, och nu är två 17åriga pojkar misstänkta.


Kan inte beskriva med ord hur jävla arg jag blir. Tycker så himla synd om familjen som växt upp med deras 15åriga katt. Hur kan man vara så rå som människa? Det borde bli hårdare straff för djurplågeri!












Kommentarer
Postat av: MYMiC

Seriöst, ******** vad arg jag blir, ska inte ens skriva vad jag tänker just nu! :(

Fattar inte hur folk kan vara sådär störda i huvudet.

2010-07-24 @ 10:55:42
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läste med om detta. Så jävla hemskt alltså. Förstår inte hur man kan göra så mot en katt! Har ju hört från kompisar att deras småbrorsor använder luftgevär och skjuter myror med och försöker leta upp möss och även om jag tycker att man inte borde göra så mot något djur så accepterar jag nästan det (har nämligen aldrig hört att det har kommit fram en mus någon gång) men en katt, då är man riktigt störd alltså. Usch.

2010-07-25 @ 20:30:30
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan