Fjällräven?

Så, då kommer frågan upp igen då. Kan man ha sin fjällräven i vinter?

Eller rättare sagt, vågar jag ha på mig min fjällräven jacka i vinter? Kommer jag bli hatad eller stenad till döds om jag nu bär jackan. Med tanke på om vad som visats på tv och i tidningar, om alla de stackars gäss som lidit då man plockat fjädarna på dem vid liv, så lär väl alla med en fjällräven hemma tveka? På bilden ovan ser ni en röd och en svart fjällrävenjacka. Den röda är min mammas, och vi tvekar på att den är äkta eftersom den köptes på tradera. Men min svarta är helt säkert en äkta fjällräven. Jag har efter många om och men övervägt att bära jackan till vintern iallafall. Den är trots allt två år gammal nu och det vore väl dumt om jag inte använde den? Då har ju alla gässen lidit förgäves. Men skulle jag däremot gå på stan idag och funderat på att köpa en ny jacka så skulle det absolut inte blivit en dun! Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Håller med dig! Helt sjukt det där med gässen.

2009-09-15 @ 18:49:55
URL: http://sofieoja.blogg.se/
Postat av: Nino

Köpt är köpt. Du var ju oventandes vad gäller gässen när du införskaffde jackan, så att, lika bra att använda när du väl har den ju! :) Aldrig mer köpa utan att vara 100% säker på att djurplågeri ej har förekommit!

2009-09-15 @ 20:46:56
Postat av: linnea

sälj den till mig :D

2009-09-16 @ 15:10:57
URL: http://linnealinjamaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan