London, day 3

Vi åkte iväg tidigt idag igen för att hinna med all shopping. Det är helt sjukt att vi nästan aldrig kom iväg från Oxford Street. Som Ume-bo så känns den gatan som typ 25 längor längre än om man går från Popshop till Mimerskolan. Alltså, jag känner mig rätt nöjd då jag bara traskar längs efter den gatan, fastän jag vet att det säkert finns ännu bättre ställen att shoppa på i London. Anyways, idag var vi på jakt efter en utstyrsel till halloween, men hittade dessvärre ingen! Vi gick på carnaby street som hade så sjukt söta hus och gator. Påminde lite om gamla stan i Stockholm. Trångt och kullerstenar!

Carnaby Street, hade sjukt söta små hus. Särskilt det blommiga på översta bilden



På kvällen skulle vi se Mamma Mia, så vi hann inte gå på stan alltför länge. Vi åkte hem och bytte om och sedan bar vi iväg mot Picadilly Circus igen. Vi hämtade ut biljetterna och sen åkte vi snabbt på Harrods. Där strosade vi runt på julavdelningen och på djuravdelningen i någon timme. Finns så sjukt mycket läckra accesoarer till alla möjliga djur. Och det bästa av allt är bageriet! Nej, jag skämtar inte! De har ett litet konditori där för främst hundar. Och jag kunde ju inte avstå från att köpa muffins till Chivas! Haha. Kalla mig galen, men de är sjukt söta. Kostade ca 5 pund för 5 små muffinsar.

Ni kan hitta mer bakelser här

 

Jag hade förväntat mig att Mamma Mia skulle vara ännu bättre än vad den var. Har ju hört så mycket om den musikalen. Den har gått i 10år och har varit slutsåld nästan varje kväll. Dessutom är det svårt att hitta biljetter under 1000:- Såg ju Grease året innan, och jag tycker nästan att den var den bästa musikalen jag sett. Men jag vet inte, svårt att säga. Mamma Mia var absolut sevärd ändå! :)

Dagens outfit bestod av en nyinköpt body, paljettjacka och lårhöga stövlar.



Ikväll bestämde vi oss för att ta tunnelbanan hem. Det kändes trots allt säkrare än att vimsa runt på gatorna, letandes efter en busshållplats. När vi tog trappan ner till tunnelbanan, skymtade jag en uteliggare sittandes mitt i folkvimlet. I famnen låg en hund och sov. När jag hade kommit ner i slutet av trappen så skar det till i hjärtat. Här har jag köpt dyra muffins till min hund, medan det finns andra hundar som inte har något hem att komma till. Fatta vilken brat-hund jag har som får dyrfikat.
Jag och mamma skramlade inhop några pund och sedan sprang jag tillbaka till uteliggaren. När jag la ner pengarna i hans mugg så sa han: "Thank you, god bless you!" Eftersom jag vet att många bara köper sprit för pengarna så sa jag: "Now, you get that dog some food. And to yourself!" Sedan klappade jag hunden på huvudet. Då kollade hunden upp på mig med en blick som jag aldrig kommer glömma. Det kändes verkligen som att han tackade mig.

Måste bara säga att jag kände mig så glad efteråt. Att ha skänkt endast några småpengar till någon som behöver dem mer än jag. Snacka om att jag fick en kick. Det blev dagens goda gärning.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan