Every second I get closer, older.

Haha! Dagen började faktiskt ganska roligt. Vi var nämligen på ett ålderdomshem idag några från klassen för att klippa ihop lite pengar till våran klasskassa. Det var både hemskt, men väldigt roande på samma gång. Jag, Maja och Pernilla fick klippa på samma avdelning. Jag hade en kund som vi kan kalla för Kajsa, Maja hade en kund som vi kan kalla för Doris och Pernillas får heta Britt-inger. (Med all respekt till anhöriga så ändrar jag namnen)

Under hela min klippning så satt nog Kajsa och sov. Så jag fick räta upp huvudet hela tiden. Vart ju långt ifrån den bästa klippning jag någonsin gjort! Men iallafall så reste hon sig upp när jag var klar och då sa hon: "Nääe. Nu tror jag att jag ska ta och åka hem..." En kvinna i personalen sa då: "Jaha, det var ju tråkigt. Men jag hoppas vi kan få bjuda på lunch iallafall.." Tyckte bara det lät så charmigt. Kunde knappt hålla mig för skratt fastän jag vet att det är jättehemskt!

Majas kund var ruskigt söt. Hon höll på att krama sönder både Pernilla och Maja då hon blev så nöjd med sin klippning. Pernillas kund däremot, hon satt och förhörde henne under tidens gång.
"Kan du räkna hur många fönster det är här?"
Pernilla ba: "eeeh, sex stycken tror jag"
Kunden: "Näe, det är sju..."
Pernilla: "Jaa. Det där ser du nog bättre än jag gör!"
Kunden: "Hur långt kan du räkna då?"
Pernilla: "Jag vet inte.. Inte så långt kanske...Ehh. Durå?"
Kunden: "Hur långt som helst!"

Hahaha. Men det roligaste av allt var då jag och Maja skulle klippa en kvinna tillsammans, "Anna-Lena". Hon hade ganska långt hår från början som personalen ansåg att vi skulle kapa så att det skulle bli smidigare för dem att sköta. När vi har klippt bort det mesta av håret så rullar en äldre herre in i rummet, "Göran".

Göran: "Vad fan står på här?, vad är det här för område egentligen?!!"
Kvinnan i personalen: "De håller på att klippa här.."
Göran: "Jaha, är det där en tjej eller en kille?" (pekar på Anna-Lena som vi precis har klippt kort)
Pernilla: "Det där är en tjej ser du.."
Göran: "Men vafan, det ser ju ut som att hon håller på dö...!"

Haha, alltså. Jag vet att det är hemskt. Men ibland kan det bara inte bli roligare. Man får ta det med en nypa salt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan