New Moon

Jag vill se den nununu igen! Så tråkigt att två timmar gick så fort. Önskar att filmen vore längre. Dock var slutet dåligt. Hatar cliffhangers.
Tycker väl filmen var bra egentligen rakt igenom. Det blev aldrig tråkiga stunder, utan jag satt alltid på helspänn.


Men en sak jag blev smått irriterad över, var att filmen var inspelad på ett annorlunda sätt. Första filmen var ressigerad utav Catherine Hardwicke och New Moon av Chris Weitz. Jag HATAR när man byter ressigörer i sånnahär filmer. Ingenting blir sig likt. Jag som har sett Twilight minst 10ggr har granskat varenda liten detalj. Hela filmen är som inspelad i ett blåaktigt ljus om man jämför med New Moon. Dessutom hade de bytt kontaktlinser på vampyrerna vilket jag också irriterade mig över. Har man gjort något på ett sätt först, tycker inte jag att man ska ändra på det. Det blir som så fel. Nu kändes det faktiskt som om filmen är uppdelad i två bitar, just för att effekterna var annorlunda. Nu pratar jag om filmteknik här förstår ni! (jag har absolut ingen aning eller kunskap inom film, men ni fattar...) Men samma sak gäller Harry Potter filmerna. Det är aldrig en och samma som har ressigerat de olika filmerna. Och jag kan inte se filmerna, utan att störa mig på effekter dom har ändrat. Sjukt irriterande.
Hoppas att sista filmen ressigeras utav någon av de som gjort Twilightfilmerna tidigare. Orkar inte att ännu en ressigör ska komma och göra annorlunda.


Vampyrerna har fått nya kontaktlinser



Men som sagt! Manuset var bra skrivet och skådespelarna var på topp som i förra filmen. New Moon kommer lätt att bli sedd tio gånger till. Inget snack om saken. Jag älskade den!










Kommentarer
Postat av: Lina

Åhhh jag ska strax se filmen, om 2 timmar :D:D

2009-11-21 @ 19:05:19
URL: http://liinaedfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan