New Mascara

Jag är på jakt efter en ny mascara. Den får absolut inte vara djurtestad. Har använt mig av Maxfactors Masterpiece Max. Tycker den är så himla bra, till vettigt pris. Men nu då jag fått reda på att den är djurtestad känns det inte lika kul att köpa den igen. Det är så himla tråkigt att stora kosmetikaföretag inte slutar med att testa sina produkter på djur. Dessutom tycker jag det är dåligt att man inte får veta klart och tydligt om produkter är djurtestade eller inte. Man borde ha en gemensam symbol som kan visa om den är djurtestad eller ej. Och även om produkten är djurtestad, så vet man inte om det är själva slutprodukten eller alla ingredienser var för sig.

Det är något jag tycker borde förbättras. Informationen till oss konsumenter. Vad tycker ni?

Jag accepterar inte detta. Gör ni?

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: sofie

Det bästa sättet att motverka att produkter testas på djur är att låta både affärer och tillverkare veta att man inte gillar djurtestade produkter. Så fråga gång på gång på gång i affären om produkter är djurtestade, maila tillverkarna och fråga och fråga sen några gånger till i affärerna. Snart kommer det gå fram att vi konsumenter inte vill att djur ska plågas för att vi ska få sminka oss eller dricka mjölk och äta omelett!

2009-11-09 @ 18:30:37
Postat av: christine

Det finns en symbol på de produkter som icke är djurtestade.

Bodyshop har föresten bra mascaror!

2009-11-11 @ 14:45:07
Postat av: Monika

The Body Shop säger då att de inte har djurtestade produkter...

2009-11-11 @ 21:00:45
URL: http://monikaoskarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja håller med dig.. men från mars-2009 skulle ej skönhets produkter som är djurtestade få säljas i sverige (EU).

Men jag kan garantera dig att Body shop har en gudomlig maskara och deras produker är 100% ej djurtestade;)



lycka till!

2009-11-11 @ 23:06:17
URL: http://hopenlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan