Fire Bull

Inte nog med att man har tjurfäktning i Spanien. Man har även något som kallas för, Toro Júbilo ("The Fire Bull festival").
Festivalen äger rum i provinsen Soria i Spanien den andra veckan i november varje år. Man sätter fast brännbart material på tjurens horn och sätter eld på materialet. Tjurarna skadas, får brännskador samt springer panikslagna runt festivalområdet och mycket annat. Efteråt dödas tjurarna och blir till mat.

Som ni ser på bilden så har tjuren fått massa brännskador på sin päls.

 

 

WHAT'S UP med Spanjorer och sin kärlek till att mörda stackars tjurar?!! Så fort jag ser någon form utav tjurfäktning, eller ridning utav tjur, där människan gör sig illa rejält, så tänker jag bara: IN YOUR FACE. Ursäkta, jag KAN INTE tycka synd om folk som blir ihjältrampade eller stångade av en tjur. Vad är det man brukar säga? Den som ger sig in i leken, får leken tåla.



VAR MED OCH STOPPA DENNA IDIOTISKA FESTIVAL HÄR.










Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah gott:D



Japp. Krullo nr 1. Jag gillar också den faktiskt, men såklart börjar jag lessna lite smått nu. (klippte för 2 mn sen) inte så mkt jag kan göra åt det dock. Och komemr se ut som fan när jag väl bestämmer mig för att spara ut det igen. haha Men men...



MEN VADFAN gör dom mot de stackars djuren? Ååååh blir så arg på sånt här. Kan inte titta alltså=(

2009-11-20 @ 12:15:52
Postat av: anouk

Hahah gott:D



Japp. Krullo nr 1. Jag gillar också den faktiskt, men såklart börjar jag lessna lite smått nu. (klippte för 2 mn sen) inte så mkt jag kan göra åt det dock. Och komemr se ut som fan när jag väl bestämmer mig för att spara ut det igen. haha Men men...



MEN VADFAN gör dom mot de stackars djuren? Ååååh blir så arg på sånt här. Kan inte titta alltså=(

2009-11-20 @ 12:16:08
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: sofia

Sjukt som fan!... men hörru din ring ligger här på salongen tror jag, i kassalådan. Så då vet du det =)

2009-11-20 @ 12:58:03
URL: http://sofiaslivsstil.blogg.se/
Postat av: Angie

Ingen människa som plågar ett djur förtjänar att leva! Är så sjukt less på människor som använder djuren som leksaker utan känslor och tankar. De borde dö, plågas sakta till döds.



Mycket hat i dessa meningar känner jag.

Gillar din blogg iaf, mycket vettiga tankar har du! (:

2009-11-20 @ 22:34:45
URL: http://psychodelicdoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan