Extensions

En läsare frågade vars jag brukar köpa mitt löshår någonstans.
Måste säga att jag har som inget speciellt ställe, eftersom jag bara köpt löshår typ tre gånger i mitt liv. De två första har jag faktiskt köpt på tradera. Brukar alltid kolla efter seriösa säljare, helst företag. Har bara gått fint.

Det sista (blonda) löshåret köpte jag faktiskt i sommar då jag och Sara var i Göteborg. Köpte det på en salong som hette Salong Safari. Jag måste säga att jag är SUPERNÖJD med det. Är lätt det bästa håret hittills. Det kostade endast 400kr och är 45cm långt. Dessutom var det en meter dubbelsytt trens. Det var så pass mycket hår, att jag knappt visste hur jag skulle få allt att sitta på skallen! Jag var tvungen att dubbelsy en rad för att få med allt!
Det har hållt jättebra. Som sagt så köpte jag det i Juni. Det har nu gått 5 månader och jag tycker att det ser fräsht ut fortfarande. Om man jämför hur de andra två såg ut efter 5 månader...
Jag är dock lite tveksam om allt hår är 100% äkta, med tanke på hur mycket hår jag fick för så lite pengar! Men det borde det vara eftersom det går att platta, locka och tvätta som vanligt. Syntethår smälter typ om man plattar det. Dock vet jag inte om en färg skulle fastna på det. Men så länge man hittar rätt färg spelar ju inte det någon roll!

Jag kommer lätt att köpa mitt framtida löshår på Salong Safari. Har varit så himla nöjd med det så ni anar inte!


Mariette från Idol verkar också gilla Salong Safari lika mycket som jag! Ni kan spana in deras hemsida här.










Kommentarer
Postat av: V

Tack så mycket för svaret, verkligen hjälpsamt! :D

Din blogg är superbra btw!

2009-11-23 @ 16:01:17
Postat av: dannie

sv till V:

Ingen fara! Kul att hjälpa till! Roligt att du gillar bloggen! :)

2009-11-23 @ 18:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan