BARNFONDEN.SE

barnfondens hemsida så kan man köpa gåvor åt fattiga familjer runt om i världen. Man kan tex. köpa en get, utbildningsmaterial eller trädgårdsredskap.
Det kostar inte mycket för dig för att en familj ska få ett bättre liv.


Såhär funkar det;
  1. Välj en gåva
    Välj vilken eller vilka gåvor du vill beställa och betala direkt med ditt betalkort.

  2. Vi skickar gåvokort till dig
    När vi mottagit din beställning skickar vi dina gåvokort inom 3 arbetsdagar med B-post.

    Du kan alltid välja att själv skriva ut ditt gåvokort direkt. 

  3. Vi levererar din gåva
    Barnfonden levererar de valda gåvorna till barn, familjer och samhällen så fort som möjligt.
    Din gåva kommer att växa och hjälpa människor att bli starka, självständiga och få möjlighet
    att bryta sig ur fattigdomsspiralen.


(Jag vet dock inte om jag skulle våga köpa ett djur till dem. Grisarna äter de upp då de får kultingar...)



När jag får pengar efter jul ska jag nog skänka antingen frön eller utbildningsmaterial tror jag! Skulle du kunna tänka dig att skänka pengar till en fattig familj?









Kommentarer
Postat av: anouk

Ja fast jag e jsukt skeptiskt til sånt ändå. Hur vet man att det verkligen kommer till rätt händer liksom?=/



Jag hade helt klart kunnat tänka mig att jobba som volontär eller likande istället. På plats liksom. Då märker man hur det hjälper. Men tyvärr tror jag att mkt av sånt är lite bluff...?=/ vet ej

2009-12-02 @ 14:37:04
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan