VILKEN FÄRG?

Okej kära läsare. Jag behöver nu er hjälp för att bestämma mig vilken färg jag ska beställa på sängramen. Svart eller vit? På bilden nedan ser ni två lampor, en vit byrå och sängbord. Jag har redan två sånna sänglampor och en liknande taklampa i svart. Helst vill jag ha så lite svarta möbler som möjligt för det blir sjukt dammigt fort. Så tanken är att jag ska köpa byrån och något liknande sängbord. Det är ju så mörka golv i min lägenhet så jag tror att allt kommer se litet och trångt ut med mörka möbler. Frågan är... vad passar bäst ihop med sängramen?



Fördelar med en vit sängram:
- Rummet ser lite större och fräschare ut
- En vit sängram känns mer tidlös, vitt är alltid trendigt
- Det blir samma färg som byrån och sängborden
- Jag tror att jag helst vill ha en vit

Nackdelar:
- Då jag ofta har nyfärgat hår är jag rädd att det kanske "färgar av sig" på huvudgaveln
- Vitt blir lättare smutsigt
- Det kan "skära sig" mellan vitfärgerna, tex. tapeter, sängbord, byrå, lakan mm. Se bara på bilden ovan och jämför sängbord med sängram.


Fördelar med en svart sängram:
- En svart sängram känns mycket "tuffare" än den vita.
- Smuts syns inte lika mycket.
- Alla sängkläder ser snyggare ut då man bäddar i en säng med svart sängram. Har ni tänkt på det? Erkänn att mina leopardmönstrade sängkläder skulle se dubbelt så läckra ut i denna än den ovan.
- Jag använder bara svarta lakan när jag bäddar. Detta är för att jag oftast sover på mage och då är lakanet det sista jag ser innan jag somnar. Det känns mer lugnande att vila ögonen mot något mörkt än att bli bländad av vita lakan. Hahahahaha.
- Det finns ingen risk att möblerna, tapeterna, sängborden skär sig i färgerna.


Nackdelar:
- Det ser kanske konstigt ut att ha vita möbler till
- Rummet blir förminskat (och det är nog litet som det är nu)
- Det blir dammigt fortare


Kan ni snälla säga vad ni tycker?! Jag tycker båda är lika fina, men jag har ingen aning. Det känns som om fördelarna och tackdelarna väger nästan lika.









Kommentarer
Postat av: elin

BÅDA FINA men jag tycker den vita! du kan ju alltid slänga över ett gammalt tyg över sängramen när du har nyfärgat håret.

2011-09-01 @ 10:09:17
URL: http://vulgardisplayofelin.blogg.se/
Postat av: Fruden

Jag röstar på vit!

2011-09-01 @ 10:14:06
Postat av: klackar & kaffe

VINN NAGELLACK FRÅN DEPEND!



Gå in på http://klackarochkaffe.se/archives/1189 för att vara med och tävla!

2011-09-01 @ 10:38:30
URL: http://klackarochkaffe.se
Postat av: Caroline

Vit tycker jag! Den svart såg så himla "hård" ut, fast du har ju lite den stilen i för sig men personligen tror jag den vita kan passa lite bättre :).

2011-09-01 @ 10:51:34
Postat av: Katta

Det var ingen lätt fråga haha! MEN jag tror på att köra på den svarta för att, som du skriver, den vita blir så smutsig fort...kanske lättare om den hade varit i trä å gick att torka av men...

Jag har sängborden du ska köpa å ha gärna nå små kuddar under lampfoten för våra sängbord är helt förstörda av en svart lampfot :/ Men båda sängramarna var grymt snygga så är du beredd på att ha nå specialmedel att torka den vita med så :p LYCKA TILL! :)

2011-09-01 @ 11:13:31
URL: http://www.letmesayasingleword.blogspot.com
Postat av: Celina

Sv; Vad roligt att höra! =) Lägger upp bilden idag.



Haha, du och jag har väldigt lika smak vad gäller inredning! Vad har du för färger på väggarna?

2011-09-01 @ 12:58:25
URL: http://finest.se/celinaryden
Postat av: Koisti

Jag tycker den svarta för du plockar ju ändå upp lite av det ljusa i "stenarna" och sängbenen, det kommer bli superbra! Det är skitsnyggt med vita och svarta möbler kombinerat =) kram

2011-09-01 @ 16:48:50
Postat av: Anonym

Tycker den svarta! vart är dom ifrån? :)

2011-09-01 @ 17:02:59
Postat av: Demona

Skulle jätte gärna vilja veta vart man kan köpa möblerna på bilden?

Tycker för övrigt det svarta är snyggast :)

2011-09-10 @ 18:20:41
Postat av: binar

hej älskar din blogg, det finns ett svart sängbord du skriver i natt drömmde jag om. vart finns den att köpa

2012-07-17 @ 22:24:39
Postat av: binar

var hitta du den svarta sänborden i svart högglans- med en tofs på

Kram

2012-07-17 @ 22:26:53
Postat av: binar

var finns den svarta sängborden att köpa. den i svart högglans

2012-07-17 @ 22:29:33
URL: http://eckelbobbah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan