ANSWERS


hur gör du för att få dina ögonbryn så snygga? :)

Jag målar dem med ögonskugga och sedan fixerar jag dem med hårspray ;)


vilka sminkprodukter klarar du dig inte utan?

Tyvärr så är det Make Up Stores cover all mix (tråkigt eftersom de testar på djur), The Body Shops eyeliner och I.D’s foundation


hur får du ditt hår så himla fluffligt?! AVIS!!

Jag tuperar det. När det är nytvättat så använder jag mig av CHALK’s pulver för att få en skitigare effekt och lite motstånd! Ofta har tupering en tendens att ”glida ur” när håret är rent. Sedan fixerar jag det med spray. Just nu har jag wellas ”high hair” ultra strong control.


lockar du ditt hår eller är det naturligt lockigt?

Det är naturligt lockigt =)



Vore kul om du kunde visa steg för steg hur du gör dina sminkningar/frisyrer! :) eller om du kunde skriva vilka sminkprodukter du har använt, på samma sätt som du skriver var dina kläder kommer ifrån. tycker du sminkar så snyggt, vore kul att veta vad du använt för produkter! :)

Jag ska försöka bli bättre på det! Det tar lite tid att göra steg för steg guider, men när tid finns till ska jag försöka göra fler. Jag lovar!

 

Tre saker du inte skulle klara dig utan?

Dator, mobil och hmm.. handväskan typ? Hahahah


- Vad gör du helst en Lördags kväll?

Antingen ligger jag framför tv:n med Micke eller så är jag ute på krogen med brudarna! ;)


- Vad har du för bloggplaner?

Just nu har jag inga bloggplaner. Jag tänkte bara blogga på som vanligt och försöka bli bättre på att göra smink eller hårguider för er. ;) Jag vill blogga för att jag tycker det är roligt och inte för att det skall kännas som ett tvång. Så länge det finns tid över så kommer jag att fortsätta!

 

vad ser du dig själv som om 5 år?

Som frisör hoppas jag! ;D

 

Var köpte du din efaolja och vad betalade du för den? =)

Jag köpte den på frisörskolan och betalade 280kr. Oljan finns bara att köpa hos frisörer som säljer märket Hårologi! =)

 

Hur gör du för att få dina ögonbryn så snygga?

Eftersom jag nu fått denna fråga två gånger så tänkte jag göra en steg för steg guide där jag visar hur jag gör. To be continued…

 

Hur träffades du och din pojkvän?

Haha. Åh, det är så pinsamt så jag vet inte om jag vill svara på det! Hehe, nämen. Vi träffades på apbergets community. (Pinsamt) Det började med att jag såg att han hade besökt min användare. Så då kollade jag in hans, men jag brydde mig inte särskilt för Micke var långhårig på sin användarbild. Och det är inget som jag riktigt tänder på hos en kille. (Oj så ytlig man får vara…) Men efter en månad så gick jag in på hans användare igen och såg att han hade klippt sig!!! :o Så, jag kommenterade bara en bild där jag skrev att han passade mycket bättre i kort hår. Sen fortsatte vi bara att skriva med varandra. Efter några månader så skjutsade Micke hem mig och Pernilla från en konsert. Och sen fortsatte vi att träffas! :)

 

Detta var en av de första bilderna jag möttes av då jag såg Micke för första gången! ;)

 

 

En helt random fråga kanske hehe, men är du make-up artist? =)

Nej, jag är ingen make-up artist. Har endast gått en 50poängskurs på skolan i makeup. =)

 

Har du någon favoritkaraktär i Mumin? :D

Haha, njaa. Var så längesen jag såg mumin så! ;p

 

Min fråga gäller löshår. Jag har tunnt hår och skulle vilja få det tjockare. Och jag funderar på att sätta i löshår, men vilket är bäst och håller längst?

Om du bara vill ha lite tjockare hår så är nog keratin det bästa där man kan välja hur många slingor man vill sätta in. Det är så olika när det gäller leverantörer av löshår. På skolan har vi jobbat mycket med rapunzels löshår. För vissa så har det håret fungerat perfekt. Men jag har även hört många som haft problem med det! Grejen är ju den att allt hår kommer ju faktiskt från olika människor från början. Och alla människor har ju inte samma kvalité på sitt hår. Så egentligen borde det vara skitsvårt för företagen att kunna garantera att ett hår är bra lixom. Om ni förstår hur jag menar. Men sen är ju blonda hår oftast lite skörare än mörka hår då de har fått gå igenom fler behandlingar för att bli blonda.

 

vilken frisyr skulle du rekommendera till tjejer med runt ansikte och breda käkben?

När man ska hitta en bra frisyr till en ansiktsform så strävar man efter att få en oval form på ansiktet. Så på ett runt ansikte är det bra att ha lite mera volym och låta håret täcka lite av kinderna. (Typ klippa etapper eller flika in håret mot ansiktet) Dessutom ska man undvika att klippa lugg eftersom det förminskar ansiktet.

Men man behöver inte försöka dölja sina ansiktsdrag, utan man kan också försöka förstärka dem! Så om du skulle vilja förstärka din runda ansiktsform kan man klippa en kort frisyr, typ page. =)

 

(Lånat bilder från Schwarzkopf.com)

 

 

Hur gör du för att få så fina vågor i ditt hår? =)

Jag antar att det är löshåret som ser så vågit ut. När jag har tvättat mitt löshår så lägger jag bara det på en handduk över natten så det får torka. Så det blir sådär lockigt. Men sen har jag ju självfall i mitt övriga hår. Så jag gör inget speciellt med det!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Va mysigt!.

Idag har jag shoppat lite, sen så har jag bara tagit det lugnt :)



2010-05-09 @ 21:27:49
URL: http://elinbroliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan