HUNDAR SLAKTAS I BAGDAD

I Bagdad så slaktar både vetrinärer och poliser hemlösa hundar. De blir antingen förgiftade eller skjutna. Det finns runtomkring 1,25 miljoner herrelösa hundar i staden. Eftersom levnadsstandarden i Bagdad har blivit bättre de senaste åren så har hundarna lättare hittat föda då det finns fler öppna marknadsstånd och liknande. Ni kan läsa hela artikeln här.


Så himla hemskt egentligen. Bara slakta hemlösa hundar sådär. Jag tänker på de hundar som kanske har valpar och går ut för att hämta mat till dem. Antingen att hundmamman blir förgiftad eller bebisarna! Tänk så hemskt de hundar som blir skilda från varandra...

Samtidigt kan jag tycka att det kan vara bra att de skjuter hundarna. Det är en snabb och förhoppningsvis smärtfri död. Hemlösa djur brukar ju inte vara så populära. Många människor misshandlar dem och många kanske bär på loppor eller sjukdomar. Många hundar har det inte bra. Därför kanske det är bättre att de skjuts ihjäl så de slipper lida mer och att de får det bättre i himlen! ♥

 

 








Kommentarer
Postat av: Jane

Jag tycker också det är synd, men så är det över allt i världen.. Som tur var är inte Sverige så, det skulle jag inte klarat av. :(

2010-07-11 @ 19:23:01
URL: http://jeino.blogg.se/
Postat av: Sofie

Man gör i något land (minns tyvär ej vilket nu, kanske tailand?) så att man tar in och kastrerar hundarna istället, det tycker jag är mycket mycket mycket bättre!

2010-07-14 @ 11:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan