Skola

Tack till alla er som såg filmen om pälsindustrin. Hoppas att ni delar den med alla ni känner och att ni väljer fuskpäls till hösten. I år är det ju särskilt trendigt med pälskappor, mössor, kragar - you name it. Då lär alla pälsföretag passa på att sälja extra mycket. Ni som väljer äkta päls framför oäkta, kan ni verkligen med gott samvete bära upp den efter att ha sett filmen?

Igår när jag skulle åka till Micke, så istället för att ta min skinnjacka som jag brukar, så tog jag en tygkappa. Jag var så fruktansvärt äcklad och förbannad efter jag sett filmen, så jag kunde verkligen inte ta på mig jackan med gott samvete. Jag har alltid varit så förälskad i mina skinnjackor och burit upp dem stolt för att de är så snygga. Men inte nu. Nu är det mest en skam att de ens hänger där. Nej, idag blir det fejk för hela slanten.

Nu när jag åker till London kommer jag vara extra uppmärksam på vad jag köper för kläder. Kolla varifrån de kommer innan jag slår till. Inget äkta läder här från Kina inte. No way!

Kommentarer
Postat av: josephine

heej dannie!!

är allt bra med dig?? :)

2009-09-21 @ 11:19:08
URL: http://peaceloveandrocknroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan