Curls

Har suttit och lockat mitt löshår nu. Under dessa regniga dagar så är det svårt för mig att ha rakt hår. Så fort jag går ut och det är fuktigt i luften så lockar mitt vanliga hår ihop sig. Och om löshåret då är rakt så blir inte de så jävla snyggt. Tänkte visa er några knep när man lockar med plattång!

Vid denna teknik så "vrider" man som bara på plattången så att slingan följs åt fint. Det är så svårt att förklara, när man bara gör det själv utan att tänka. Många tycker att "vridtekniken" är svår. Så då har jag ett superenkelt knep här nedan som hår mycket snabbare och får minst lika tjusiga lockar!

 

Jag tar upp en hårslinga som jag sedan virar runt två fingrar flera varv. Man kan även välja att vira runt endast ett finger, beroende på hur stora lockar du vill ha! Jag börjar att snurra från hårets bott mot hårets topp.

 

Jag lirkar av bollen av hår som jag just lindat runt mina fingrar så att man får en jämn cirkel. (Som bilden till vänster) Därefter plattar jag på själva "cirkeln" av hår.

 

Nu som ni ser, har jag fått en lock! Den kan ha en tendens att bli ganska kantig då man har pressat den med plattången. Spraya då på locken och kamma därefter ut den så att den blir följsam och fin.

 

 

Det är superduper enkelt! Prova hemma! Du behöver inte ha någon proffsig plattång för att göra snygga lockar med denna teknik. Det viktigaste är hur jämn cirkeln av hår är!

Lycka till!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: V

Woaw! det blev jättefint!

måste bara få fråga vars du har köpt ditt löshår? :O

2009-11-22 @ 01:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan