MINERALFOUNDATION


I lördags sprang jag förbi på Body Shop efter jobbet. Jag tänkte prova deras mineralfoundation istället för I.D's... Jag gillar ju I.D men de är ju tyvärr inget märke som garanterar att inte djurtester förekommer. Så, vi får se hur detta fungerar. Det jag tycker var lite dåligt med den från Body Shop är att den är dyrare. Eller den kostar 335 och då är det 5 gram i förpackningen. I.D's foundations kostar ca 100 kr mer men då får man 9 gram i förpackningen. Det som är bra med Body shop är att de har högre solskyddsfaktor än I.D har i sin foundation.

Jag ska testa den och sedan ge er en liten recension! ;)












Kommentarer
Postat av: Anonym

det finns faktiskt smink (och andra produkter) som är mycket bättre än body shops eftersom dom inte heller testar på djur men DESSUTOM är ekologiska. dom innehåller inte massa gifter som bodyshops gör, ex: parabener, så förutom att de är bra för djuren så förstör dom inte miljön eller påverkar dig negativt då allt du smetar på huden tas upp av kroppen och far in i blodet. tänkte bara säga det, bara för att det är bodyshop är det inte bra.

2010-05-24 @ 18:02:02
Postat av: Carro

Vart hittar du en I.D foundation för 100 kr? :O Det billigaste jag kommit över är från Tradera och då kostar dom med frakt ändå drygt 250-nåt. Angående tidigare skribent vill jag bara påpeka att alla nya produkter som inkommer på TBS INTE har parabener och definitivt inte mineralsminket! Den är dessutom fri från vismut, vilket vissa reagerar på när det gäller andra mineralbaser. Ett tips med just denna bas är att du också använder en foundationpensel. Jag tycker att basen kan bli lite lätt med enbart borsten (typ runt näsvingar, under ögon osv) och brukar därför gå med penseln där. Då funkar det fint! :) Hope you'll like it!



Och det här med ekologiskt är också någonting som TBS har i många produkter, men det är kanske inte alla som vet detta. Dessutom har TBS community trade-projekten, som jag personligen brinner mest för! Tänk att få hjälpa andra samtidigt som du köper en vanlig grej, liksom.

2010-05-24 @ 19:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan