ANSWERS


Vad lyssnar du mest på?

- Det är svårt att svara på eftersom jag lyssnar på musik efter humöret. Men det är för mestadels rock! Men jag har väldigt bred musiksmak så ibland kan jag lyssna på allt från ABBA till Slipknot. Haha. Men det jag inte gillar att lyssna på är svensk pop-musik och sånt där bajs.

 

Kan inte du lägga ut en spotifylista?

- Det kan jag självklart göra. Men ni får stå ut med en rejäl mix isåfall!

 

Vad är det bästa respektive sämsta med att gå frisör?

- Det bästa är väl att det är världens roligaste utbildning! Jag har världens bästa klass och man blir färdigutbildad efter utbildningen. Det sämsta är väl att det inte är en sån bred utbildning, så det är väl svårt att söka vidare sen om jag vill gå på universitetet… Men jag har inga planer på att göra det, så för min del är det lugnt. Men det är ju ganska slitsamt för nacke, rygg och axlar så man vet aldrig hur länge man kan jobba som frisör! Det gäller att träna!

 

Vad vill du göra i framtiden?

- Jag vill jobba som frisör! Det vore kul att kunna jobba lite med reklam och sånt vid sidan om salongsarbete för att få lite variation. Det skulle också vara lärorikt att flytta utomlands nått år och samla kunskaper! Men när jag har fått tillräckligt med erfarenhet skulle jag vilja starta eget. Kanske… Haha! Time will tell!

 

Du och din pojkvän verkar ha ett sådant ultimat förhållande. Bråkar ni aldrig?

- Det är klart att vi bråkar ibland. Men vi bråkar faktiskt inte så ofta. Det enda ”problem” vi har i vårt förhållande är väl att vi båda är dåliga på att passa tider, vilket kan leda till småtjaffs! Men mer än så är det inte och det är jag glad över! <3

 

Vad är ditt drömyrke förutom frisör?

- Åh, jag vet inte riktigt. Jag älskar allt som har med bild att göra. Haha, antingen skulle jag vilja vara konstnär eller fotograf kanske. Men jag vet inte riktigt. En sak är säker, och det är att jag aldrig skulle vilja sitta på ett kontor och hålla på med papper…

 

Trivs du i Umeå, vart annars skulle du vilja bo?

- Trivs och trivs. Jag gillar väl staden och vännerna. Men jag är så fruktansvärt less just nu. Jag har funderat ett tag nu på att åka till London och jobba i ett halvår kanske. Just för att kunna hitta sig själv och uppskatta de bra sakerna med Umeå då jag flyttar tillbaka. Jag tycker att Umeå är en bra stad att växa upp i. Så den dag jag ska skaffa barn och familj så kommer jag nog definitivt att bo här!

 

Har du någon favoritblogg?

- Nej, jag har inte någon favoritblogg just nu. Jag läser mest mina vänners bloggar och några av de ”stora” bloggerskorna som, Kenza, Elin Kling och Kissie. Ni får gärna komma med förslag!

 

Har du ambitioner om att starta eget?

- Det skulle vara kul att göra det då man fått mer arbetserfarenhet. Innan jag kan starta eget så måste man ha fått en stabil kundkrets kanske…

 

Vad är din personliga åsikt om Dreadlocks?;)

- Jag tycker dreadlocks är sjukt snyggt på de personer som verkligen passar i det! Jag var nära en gång att göra det på mig själv. Men jag kunde inte riktigt föreställa mig hur jag skulle se ut då jag var tvungen att klippa av allt hår sen…

 

Favorit mat?

- Ingenting slår en god köttbit med potatisgratäng och bea-sås! ;D faktiskt. Jag älskar kött, men drar ner på det endast för djurens skull. Jag hatar grönsaker och äckelskit egentligen, men drar in på det ändå!

 

Har du tonat eller färgat håret rosa?

- Jag har färgat håret rosa på salongen på skolan. Men jag underhåller det med en inpackningstoning som jag köpt på Hårizont. Den är av märket Revlon och är awesome!

 

Vad lyssnar du på för slags musik? :)

- Allt mellan himmel och jord!

 

Om du måste välja din favoritfrisyr av alla du har haft, vilken blir det?

- När jag hade långt svart hår, med en lila slinga i luggen och en ”sidecut” på sidan! ;)

 

Hur har du gjort din design?

- Haha, det undrar jag också. Hur har jag lyckats? Jag har mest bara varit inne på designadinblogg.se och fått tips. Funderar på att ”anlita” någon som kan göra om den åt mig för jag tycker det är så drygt då ingenting fungerar för mig!

 

Har du funderat på förlovning med Micke?

- Så långt har jag inte tänkt! Man vet aldrig vad som händer efter studenten. Kanske bor man inte kvar i Umeå? Sverige? Europa? Jag tror att vi båda måste hitta jobb och sådant först för att ens tänka vidare på något stort som förlovning. Jag vet att folk förlovar sig till höger och vänster, men vi båda vill nog ha ett stabilt liv i övrigt! =)

 

 








Kommentarer
Postat av: Anonym

halloo :) på asos.com hittade jag klänningarna. De gick på lite över 3000kr men det är det nog värt om det är till balen o sen att du kan ha dem vid andra tillfällen... Fifan vad avis jag blir isf ;)

2010-03-07 @ 21:04:53
Postat av: Anonym

Vars ifrån beställer du ditt i.d smink ifrån? :)

2010-03-08 @ 17:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan