VILKEN TRÄNINGSTYP ÄR DU?

Gjorde ett litet test på aftonbladet nyss om vilken träningstyp man är. Tycker det stämde in ganska bra på mig!


Måndagstypen

"Du är Tv-shop-typen som beställer hem mycket saker men använder dem aldrig. Du har insett att en förändring av din livsstil är nödvändig men skjuter ständigt upp den. Ibland bestämmer du dig och kommer iväg och tränar ett pass då och då. Du har svårt att se helheten och bibehålla de positiva fördelarna med att träna."


Lösningen för dig

"Du börjar om varje måndag eftersom du har satt för höga mål och tröskeln blir svår att ta sig över och förändringen för stor i ditt liv. Du måste ta bort ordet ”men” ur ditt ordförråd. T.ex. ”Jag ska börja träna men inte idag när det regnar". När du gjort detta kan du ta ett genomtänkt beslut och handla därefter. Med ganska små och regelbundna förändringar kommer du att komma i väldigt bra form och behålla den."

 

 

Hahaha. Orkar inte. Det känns som om någon spionerar på mig eller nått. Tv-shop-typen var ju en rätt bra liknelse. Dock använder jag sakerna ibland... Men, ordet men finns i mitt ordförråd och det måste försvinna!!! Det är så typiskt mig att ha varit jätteduktig och tränat mm sen står jag i kylskåpet och ser massa godsaker. "Jag borde inte äta chips... men, jag har varit så duktig på att träna i veckan så jag förtjänar det. " eller: "jag borde inte äta mer av efterrätten... men, nu har jag mens så jag förtjänar att få äta nått gott..." Hahaha. Åh. Det är ju verkligen helt tvärtom jag borde tänka, men det blir bara så. (men igen...) Är det någon som känner igen sig??!

 

 

Gå in och gör testet ni också! Ni kan göra det här.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Erica Martina Johansson

Jag skäms! Jag blev också måndagstypen!

2010-12-11 @ 10:32:25
URL: http://ericajson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan