MAKEUP TUTORIAL

Här kommer en efterlängtad makeup tutorial som många har frågat om.

Jag brukar oftast ha svarta och lite mer mot silvriga färger när jag sminkar mig. Så nu tänkte jag göra en sminkning som är lite mer guldig!


Jag har ju sånnahär mineralskuggor i massa färger som jag har beställt frånt tradera som jag brukar använda mig av. Det är inget speciellt märke och jag tror inte färgerna har några speciella namn heller. Så jag kommer bara beskriva hur de ser ut...


1-Sundust från Make Up Store
2-01 Eyeshimmer från Body Shop
3-Guldglittring skugga från tradera
4-Bronglittrig skugga från tradera
5-Vanilla från Make Up Store
6-Pollution från Make Up Store
7-Glitter i guld från tradera
8-Kajalpenna från Clinique
9-Svart eyeliner från Body Shop
10-Mascara från Body Shop



Börjar med att lägga sundust (skugga nr 1) över hela ögonlocket och en bit upp mot ögonbrynet. Men inte hela vägen upp. Sundusten är en krämskugga som gör att de andra skuggorna och glittret fäster bättre.


Börjar med att trycka fast ett fett lager med puder under ögonen för att slippa att någon skugga faller. När man jobbar med glitter och mörka skuggor är det så svårt att få bort det om det lägger sig på huden.
Sen lägger jag den vit-glittriga skuggan (skugga nr 2) som bilden visar.



Fortsätter med samma skugga just under fransraden en bit. Man behöver inte dra den längre än mitten på ögat.



Den guldglittriga ögonskuggan (skugga nr 3) lägger jag på samma ställe som den vita, just bara för att få den i en guldig ton. Hade jag inte lagt den vita innan skulle jag inte fått den så pass ljus som jag ville ha den...



Nu lägger jag den bronsglittriga skuggan (nr 4) på resten av ögonlocket och en bit upp mot ögongloben. Jag suddar ihop de vitguldiga partierna jag la innan med vanillan så det blir en mjuk övergång. (skugga nr 5)




Nu lägger jag den svarta skuggan (nr 6) på ungefär samma sätt som den tidigare men jag försöker hålla mig närmare ögonlocket bara. Sen suddar jag även ihop den svarta med den bronsglittriga skuggan.




Målar med kajalpennan (nr 8) under den nedre fransraden. Sen suddar jag ihop den med den vita skuggan och ser till att det blir en jämn övergång på sidorna mellan den svarta skuggan och kajalpennan.



Trycker fast glittret (nr 7) med en pensel över hela ögonlocket och en bit upp mot ögongloben. Sen borstar jag bort lagret med pudret under ögonen.



Målar även svart kajal på insidan av fransraden. Både uppe och nere.





Drar en tunn linje med eyelinern (nr 9) Gör dock inga kråkor som jag brukar, utan låter den bara gå från början till slutet på ögat..



Sen lite mascara på det... (nr 10)



Klart!











Kommentarer
Postat av: Frida

Men faaan så snyggt!

2010-12-06 @ 16:20:45
URL: http://vigubban.blogg.se/
Postat av: Anonym

Använder du icke djurtestade produkter?

2010-12-09 @ 22:11:53
Postat av: Anonym

Använder du icke djurtestade produkter?

2010-12-09 @ 22:13:10
Postat av: Erica Martina Johansson

Wow!

2010-12-11 @ 10:37:08
URL: http://ericajson.blogg.se/
Postat av: Anonym

riktigt snyggt!

2010-12-11 @ 14:05:44
URL: http://lekki.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ebbas Mamma

Gud så snyggt! Taack för ett toppen tips =)

2010-12-11 @ 15:33:26
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Vinessa

Gud vad fint!

<33

2010-12-11 @ 18:44:39
URL: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends
Postat av: Lisa

Hejsan, jag och en kompis till mig undrar om du skulle kunna tänka dig att göra en fest makeup (endast ögon) mot betalning såklart, Mvh Lisa och Yazmine :)

2011-04-12 @ 13:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan