IT'S HARD TO LET IT GO

Idag/kväll har jag börjat packa lite smått inför flytten. Jag har även rensat bland all skit som ligger och skräpar. Jag har typ hur mycket böcker som helst från högstadiet! Det är alla slags anteckningar och liknande. Vissa tänkter bara: "MEN SLÄÄÄNG!" Men jag har så svårt för att bara slänga allt! Nu har jag väl rensat ut det värsta, men det är massa kvar. Jag måste typ ha någon som rensar allt åt mig, för jag kan inte själv. Jag tar upp en anteckningsbok och tänker ba: "Hmm... jag kanske ska läsa om romarriket någon gång i framtiden.. Kan vara bra att ha..." HAHAHA.
Samma sak gäller kläder! Tar alltid fram en tröja jag aldrig använder och tänker alltid: "men den här kanske jag kan ha... nångång?" Men NEEEEEJ. Jag kommer aldrig mer att använda den! Varför kan man inte bara hiva skiten? Jag fattar inte! Jag blir så irriterad på mig själv!

Har ni samma problem som jag?



Sparar gamla minnessaker som brev, tidningsurklipp, dagböcker och anteckningsböcker.











Kommentarer
Postat av: mirela

hahaha jag är precis likadan, har fortfr inte slängt en diktbok som vi gjorde när vi gick i 4:an, haha jag går i ettan nu :) hahaha! har massa annat som skräpar här hemma.. men det är så svårt & släppa taget alltså :o haha!

2009-12-19 @ 21:32:42
URL: http://ellabee.blogg.se/
Postat av: Nettan

Hej!



Har en tävling i min blogg, chans att vinna ett fint armband.



http://busbrud.blogg.se/2009/december/tavling.html#comment

2009-12-19 @ 23:09:58
URL: http://busbrud.blogg.se/
Postat av: Anntonia

Det är skitsvårt att bara slänga saker! Man tänker "näe man det kommer säkert till användning" även fast man vet att det INTE kommer att göra det >_<

2009-12-19 @ 23:17:46
URL: http://anntonia.blogg.se/
Postat av: sabina

haha jag brukar tänka precis så där med mina gamla skolgrejer också! "jamen tänk om jag någon dag gör ett arbete om andra världskriget, då är ju det här asbra att ha!". Är också s-ä-m-s-t på att slänga saker, vill ba spara ALLT

2009-12-21 @ 12:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan