DEN FRISKA MÄNNISKAN HAR TUSEN ÖNSKNINGAR. DEN SJUKA HAR BARA EN.

Fick höra något otroligt, overkligt, hemskt idag. Min barndomskompis har fått en tumör i hjärnan.

Vi har inte umgåtts särskilt mycket på senare tid, men följts åt ända sen dagis till högstadiet. Så det är klart man reagerar då man får veta att något sånt här har inträffat.
Hon opereras idag och förhoppningsvis går allting som det ska. Vid situationer som denna så börjar man tänka på livet. Det kan verkligen förändras så fruktansvärt fort. Man har drömmar om pengar, resor, kläder, ett finare utseende, ett vackert hus, en karriär och framgång osv. Mycket som nu känns helt obetydligt. Man glömmer bort ibland hur bra man egentligen har det och hur rädd man ska vara om det man har. Att vara nöjd med sig själv, ta hand om sina vänner - och familj och att faktiskt leva i nuet. Många ser bara framtiden och glömmer att njuta av varje stund som om det vore den sista. Man ska vara glad för varje dag man vaknar upp och inte ta livet förgivet.


Jag önskar Pauline all lycka med operationen och framtiden. Gör ni det också.









Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

Usch! Jag hoppas det går bra för henne.

2011-05-03 @ 19:14:37
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Pauline

Hej Daniela!

Operationen gick väl och jag är på benen :) Det är tyvärr en lång resa kvar då jag inte fått provsvar och är sjukskriven i tre månader.. Ja visst är det en skam! Jag var så arg på mig själv över hur lite tid jag spenderat med min mamma på sista tiden och hur nonchalant jag varit, och verkligen tagit allt för givet. Som om hon alltid ska vara där när det behövs för mig liksom. Men som du säger så får man sig en riktig tankeställare och efter det här är allt så känner jag att jag ska bli så himla mycket bättre på att uppskatta småsaker!!

Tack för ditt stöd, det värmer! :)

2011-05-08 @ 08:51:59
URL: http://pauline.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan