ANSWER


Hej. Jag har en fråga som kanske är lite fånig. Men jag har märkt att ni, på era praktiska frisörlektioner (har sett bilderna på bloggen) nästan alltid har hästsvans, särskilt när ni har förkläde på er. Finns det någon särskild anledning till det?

- Ja, nu var det ju ett år sedan jag gick i skolan så jag kommer faktiskt inte ihåg… Försökte kolla själv efter några bilder från frisörlektionerna, men de flesta bilder som är tagna från skolan tror jag är då vi har haft ”egen hårvård”, alltså då vi färgar håret på varandra. De dagar man skulle ha det så brukade man kanske inte lägga ner någon större energi på sitt hår, utan gjorde det bara enkelt för sig och satte upp det i en svans eller knut, då man ändå visste att man skulle färga och tvätta det sen. Det enda kravet vi hade på våra kundpass i skolan var att vi skulle ha en t-shirt där det stod ”hantverkarprogrammet frisör” på och helst ett par svarta byxor för att kunderna skulle veta vilka som var frisörelever. Men när du nämner att vi hade förkläde på oss så betyder det att vi säkert gjorde någon färg – eller permanentbehandling. Då kanske man inte ville riskera att något av sitt egna hår fick lite färg eller permanentvätska på sig kanske. Haha, jag vet faktiskt inte varför alla hade det uppsatt, det fanns ingen särskild anledning tror jag :-)

 

Vad betyder eckelbobbah? :)

- Ja alltså själva ordet har väl ingen riktig mening. Men själva namnet kom bara upp av en rolig (och lite äcklig) händelse för lääängesen. Jag och min dåvarande bästa kompis, Tove, satt vid datorn och surfade runt lite. Sen råkade jag rapa henne rakt i ansiktet. Då brast hon ut: ”uuuuh äckel bobba!” Sen hade vi så kul åt det, så jag bytte till ”eckelbobbah” på min lunarstorm och sådant. Det var just för att man inte kunde ha å, ä och ö i sitt användarnamn som det blev ”Eckelbobbah”… Sen har det som bara följt med mig hit till bloggen också. Men jag har funderat på att byta bloggnamn för nu tycker jag det är så pinsamt att ange min bloggadress om någon frågar, fastän det har lite charm i sig ändå. ;) Vad tycker ni? Borde jag byta?

 

Hur länge har du och din kille varit tillsammans?

- Vi har varit tillsammans i 2 år och en månad för att vara exakt.


Var ligger lägenheten?

- Den ligger på Haga!


På vilken salong jobbar du?

- Hårizont i Umeå. Det finns tre olika Hårizontsalonger, två i centrala stan och en på Iksu sport. Eftersom salongerna ägs av samma personer så cirkulerar vi på alla tre salongerna vilket är jättekul! Så, de flesta dagarna jobbar jag på någon av salongerna i stan, och en dag i veckan på Iksu. Kolla in vår blogg, www.harizont.blogg.se och gilla oss på facebook för att ta del av roliga tävlingar, hårtips och massa annat!


Vad ska du göra i sommar?

- Större delen av sommaren kommer jag faktiskt att jobba. Det är just för att jag tycker det känns så enkelt att jobba då det är ljust ute hela dygnet och man är pigg nog för att orka med annat. Kommer vara ledig en vecka i början av sommaren då jag ska utomlands med min mamma och låtsaspappa för att hälsa på mina släktingar på Sicilien. Sen kommer jag vara ledig för att åka på peace and love med Sara. Vi får se till hösten om jag tar ut mer av semestern då! :-)

 

Vad är det bästa resp. sämsta du köpt i klädväg?

- Oj vad svårt. Det bästa borde nog vara mina älskade nit-boots från Henry Kole av märket Ash. Det sved riktigt i plånboken när jag skulle punga ut, men oj så värt. Jag har använt de sjukt mycket i vinter. Det sämsta… Jag har köpt en hel del kläder som jag inte använt eller haft dålig kvalité, det är svårt att säga. Men ett köp som jag ”ångrar” nu i efterhand väldigt mycket är mina svarta (fake)skinnbrallor från Topshop. De satt så jävla snyggt och perfekt då jag provade dem på affären. Men efter att jag använt de ett par gånger så blev de så sjuuuukt slappa. Eftersom de inte heller har några hylsor (heter det så?) så kan jag inte ha något skärp på dem så de hålls uppe. Jag tycker fortfarande att de är sjukt snygga, men jag skulle helt enkelt ha tagit en mindre storlek. Så det är jag väl lite besviken på!

 

funkar lchf dieten bra?

- Kul att någon frågar! Det har gått superbra. Första 5 dagarna var nog de jobbigaste ever. Eftersom man utesluter socker och kolhydrater så blir man extremt trött, man får huvudvärk och är irriterad som tusan. Socker är ju verkligen som en drog märkte man då man fick sånt där sjukt begär. De första två veckorna ska man vara riktigt petig med kolhydraterna och helst inte äta något som innehåller mer än 5 gram per 100 gram. Nu har vi nästan hållit på i 5 veckor, men enda gången jag ätit något ”onyttigt” har varit några potatisar på påskafton och en pizza på valborg. Annars har jag hållit mig rätt bra. Vi kommer köra på denna diet i ca 3 veckor till, sen åker vi utomlands och då ska vi unna oss lite kolhydrater! ;D Eftersom jag inte riktigt vet min startvikt så kan jag inte exakt säga hur mycket jag har gått ner, men jag vet att det är minst 2,6 kg. :-D

 

Var köper du ditt löshår ifrån? =)

- Det har faktiskt varit väldigt olika. Jag har tidigare beställt från tradera från lite olika försäljare (webbutiker) till bra priser. Sen har väl hårets kvalité varit lite sisådär vissa gånger. Köpte löshår på salong safari i Göteborg då jag var blond. Det var faktiskt riktigt bra! Nu sist fick jag ett löshår (hur lyxigt är inte det?!!) av en försäljare. Han ville sälja in detta löshår till salongen och ville då att någon skulle få prova det. Det har varit ett av de bästa hittills tror jag, men tyvärr vet jag inte vilket företag han jobbar åt. Enda minuset är att klämmorna är dåligt fastsydda så jag har fått sy om nästan alla tror jag!


 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Pauline

Jag är redan på benen, inte hur långa stunder som helst dock! Ja men det skulle jag kunna göra! :D Gud vad snällt! Kram!

2011-05-11 @ 09:55:59
URL: http://pauline.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan