WHAT IF...

Jag är så extremt dålig på att förklara, men jag ska iallafall försöka uttrycka mina åsikter rätt.

Jag blir så upprörd när jag läser nyheterna. Det är orättvisor i världen. Gaddafi som skjuter sitt egna folk, Berlusconi som har köpt sex av minderåriga, eldstrider i Afgahnistan, någon har mördat sin fru, några rånar en bank och en annan misshandlar sin hund. Varför ska vi människor ställa till med problem när det finns värre problem att oroa sig över?! Alla saker jag nyss tog upp är sånt som vi människor rår över och kan sätta ett stopp för. Det finns andra problem som vi inte kan rå för, räcker inte det? Tillexempel jordbävning och tsunamin i Japan? Att deras kärnkraftverk släpper ut radioaktiva ämnen? Jordbävningen på Haiti? Askmoln? Tsunamin i Thailand 2004? Det är inget vi kan rå för, utan dessa tragedier händer ändå. (kanske skulle vi kunna släppa ut mindre koldioxid men...) Räcker inte det? Nej. Människor ska ändå hålla på att förstöra världen lite till. Jag blir så jävla less. Tänk om alla kunde ta tag i sig själv och göra en förändring hos sig själva? Tänk om alla kunde hjälpas åt att rädda de som har farit illa ut pga. naturkatastrofer? Tänk om...










Kommentarer
Postat av: Laks

Ja, tänk om :/ verkar som att alla är sjukt egoistiska och dessutom pengakåta..

2011-07-25 @ 18:56:42
URL: http://laks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan