FRÅGOR OCH SVAR


Svar till Anonym:
Nu har jag varit där 4år i rad, och jag älskar't. Har blivit bjuden av min underbara mamma på resa, mat och boende varje år. Så jag kan inte riktigt svara på hur resan är bokad. Men av de ställena vi har bott på, så måste jag säga att de alla har varit bra, vissa med mer fördelar än andra. Det stället vi bodde på första gången var väl mest spartanskt och låg lite udda till (Comfort Inn Edgware Road). I frukostbuffén serverade de allt i små kartonger (yoghurt, flingor, ost, marmelad, smör -  you name it) Och det var för att allt skulle få plats, det var lite trångt - men mysigt! Andra året bodde vi på ett superfint, nyrenoverat hotell. Men det låg lite längre bort från Oxford Street än det första, men bussen gick precis utanför hotellet på Maida Vale. Däremot var tunnelbanan en bit bort och man var inte så sugen på att vandra längs de mörka gatorna på kvällen. De två sista gångerna har vi bott på samma hotell. Inte lika fint som Maida Vale, men låg väldigt nära Paddington station, med mycket fart och restauranger runtom. Quality Crown Hotel Hyde Park hette det.

Ja, man bör väl inte missa Madame Tussauds när det kommer till sevärdheter. Men ärligt talat - London eye var inte så speciellt. Särskilt inte om det regnar som det gjorde när vi var där... Vi såg mest på sånt första gången vi åkte. Sen har vi bara åkt dit för att shoppa. Och som Ume-bo, så var jag riktigt nöjd med att bara gå längs Oxford Street. Där finns allt som är awesome. Jag har som hittat mina favoritaffärer där och vill nästan inte åka till något annat område för att shoppa. Haha. Mina favvobutiker längs Oxford är Primark, River Island, Topshop (med 4 våningar), Miss Selfridge, Accessorize mfl. Sen är även Harrods ett måste. Men det ligger inte på Oxford Street.

Sen tycker jag att alla borde åka till Camden Town, och besöka marknaden. Läs lite inlägg som jag skrev i min blogg November 2010. Där har jag massa bilder och tips på Shopping.



En sak som du/ni borde göra om ni besöker London är att gå på en musikal. Det är så himla trevligt och alla som jag sett har varit SÅÅÅbra. Helt klart värt. Kan rekommendera Lion King, Thriller, Grease, Dirty Dancing, Queen och Mamma Mia. Have Fun!


Sådär ser det ut varje gång vi åker hem. Man tar på sig alla tyngsta kläder och köper extra väskor.


Svar till Emma:
Tyvärr kan jag inte svara på det! Tror kanske det var lindex? De är några år gamla, men inte särskilt använda.






Kommentarer
Postat av: Cille

shit, jag älskar din blogg! vill ha hela din garderob osv. typ! hehe

keep up the good work!

2011-12-29 @ 10:02:46
URL: http://cilleinkenya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan