DÅLIG START

Idag hade jag typ maximal otur. Det var verkligen någon där uppe som ville testa mitt tålamod, och den personen fick sig ett gott skratt.

Hade ju som sagt varit sjuk tors-sön, har inte haft tillräckligt med energi att gå ut ens. motorvärmaren hade varit igång hela helgen (trodde jag) så att jag tänkte att det skulle bli lätt i morse då jag hade lånat bil o allt. När jag kom ut så hade det ju snöat - Lite mer än jag väntat mig! Dessutom var det ingen nyfallen pudersnö som vilade över bilen kan jag lova. Ni vet såndär hårdfrusen snö som kan bära hela ens kroppsvikt, that's the shit i'm talking about.. Iallafall så märker jag att motorvärmaren inte slagit igång. Nä, då har ju säkringjäveln gått. Alla dörrar är igenfrusna. Särskilt förardörren såklart! Försöker att så smidigt som möjligt (i min fjällrävenjacka) krypa in från passagerarsätet och starta bilen. Sen var det bara att börja hugga bort snön från rutan. Det gick bra - tills isskrapan gick av. Då tänkte jag att det kanske skulle bli enklare om jag backade ut bilen. Så jag skulle ta ut sladden ur motorvärmarstolpen och bilen. Problemet var bara att sladden hade legat längs marken och frysit fast i snön. 10 minuter senare har jag krupit över till förarsätet igen och försöker backa ut fanskapet men världens största plogkant gör det omöjligt för mig att komma nånvart. Inser att jag måste gå till bussen, kryper ut ur bilen och ska smälla igen dörren. Men då det är ca. 15- så vill dörren inte gå i lås. Då började jag gråta. Och det gjorde jag hela vägen ner till stan. En riktig crybaby var jag imorse. Men jag var helt utmattad och arg, sen rann bägaren över helt enkelt! (sen ska vi inte prata om de 3 timmarna i väntrummet...) det var bara inte min dag idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan