FÖRSÄKRAD

Nu när jag köpt en lägenhet (OMG) så nu börjar det bli aktuellt för mig att fixa försäkringar och annat vuxengrejs. För det första så har jag gått med i Facket för att få några riktigt bra försäkringar som olyksfallsförsäkring, hemförsäkring, inkomstförsäkring med flera. Men fortfarande finns det många fler försäkringar man borde ha om en oförutsedd situation uppstår. Det kan spara pengar - och lidande, att vara lite förberedd även om det inte känns som det mest roliga att lägga sina pengar på. Ibland kan det vara svårt att veta vilka försäkringar som är viktiga och ha, och vilka som inte är det. Därför tänkte jag tipsa er om en hemsida som hjälper en att förstå vad man behöver veta om försäkringar, vad som skiljer dem åt och vilka som är bra att ha. Själv har jag aldrig (än så länge) behövt vända mig till ett försäkringsbolag, vilket är tur i sig. Men en mindre vacker dag så kanske det händer något olyckligt och då kommer det kännas asskönt att ha betalt de där småpengarna varje månad.
Jag har påbörjat ett såntdär frisktandvårds avtal nu också där undersökningar, behandlingar, reparationer och aktuttandvård bla. ingår. Sjukt bra om det händer något akut, så slipper man betala en klumpsumma på engång. Det som däremot inte ingår i det avtalet är kostnader för tandvård pga. olycksfall eller arbetsskada - där är det facket kommer in ;)
Nämen allihopa, var försiktiga och var försäkrade!










Kommentarer
Postat av: Sanna

jag jobbar ju med försäkringar, skall jag fixa en billig hemförsäkring åt dig? :)

2011-08-16 @ 19:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan