VAD HÄNDER MED POSTEN I ÅNGE?

ÅÅÅÅÅH! Nu sitter det massa tomtenissar i Ånge och demonterar min iphone4 för att sedan montera ihop den igen. Detta kommer nu säkert ta minst en vecka till innan de har fått in alla appar och allt vad det nu är som ska dit...


skämt o sido så brukar det ta satans lång tid för Ånge att sortera all post som ska levereras upp till norrland. Så, jag kan inte sluta älska förklaringen till varför denna process tar så fruktansvärt lång tid. Har redan visat er denna historia på bloggen, men jag vill gärna visa den för er igen!


"Jag är en före detta statlig anställd som var positionerad på posten i Ånge under februari månad 2008. I följande text har jag bestämt mig för att dela med mig av den konstigaste perioden i mitt liv och berätta för er vad som händer bakom fasaden i Ånge. Texten kan tyckas vara lite onödigt lång men jag ville få med allt i detalj så att ni ska få en bättre bild.


Jag började arbeta på posten i Umeå och blev därifrån erbjuden en intressant tjänst i form av övervakare på lagret i Ånge. Jag fick inte veta mer om tjänsten än att dom byggt en ny lagerlokal för posten i vilken det behövdes en planerare/övervakare. Tjänsten kändes lockande och jag tackade ja till den och packade resväskan. Posten ordnade bostad till mig och när jag anlände till Ånge flygplats så hade posten ordnat en ciceron till mig som skulle guida mig till bostaden och se till att jag kände mig välkommen etc. Jag fick inte bostad i själva Ånge utan det fanns ett bostadskomplex där alla postanställda bodde, vilket var en liten bit utanför Ånge. Det var väldigt modernt och väl uppbyggt, där fanns allt man kunde tänka sig vilja ha, affärer, liten biosalong, aktivitetshus (biljard, pingis etc) mfl. Helt sjukt. Det var som ett eget litet samhälle dom hade byggt upp där. Efter att ha gjort mig hemmastadd i nya bostaden väntade jag spänt på morgondagen och min första dag på jobbet, lyssna nu..

Första dagen (tisdag) så blir jag VÄCKT av ciceronen, hon kommer alltså och plingar på hos mig kl SEX på morgonen. Hon hade inte ens nämnt det dagen innan! Hon förklarade iaf att hon var tvungen att följa med mig in på postens inhägnade område då jag inte hade tillstånd och lämpliga kort/papper än. Väl där fick jag träffa chefen, få liten rundguidning, skriva på några kontrakt (inklusive tystnadsplikt), samt fick mina passerkort. Ifall ni inte vet hur postanläggningen är uppbyggd där så kan snabbt säga att det består av ca 15 fristående lokaler vilka alla har sina egna funktioner. Alla är MASSIVA och hela området är inhägnat av stängsel. Tänk fängelse. ;)

Mina arbetsuppgifter bestod av att i första hand organisera hela den nya lagerbyggnaden. Jag skulle bygga upp lagret på ett effektivt sätt, så att in/ut-skickning av paket skulle ske på ett så snabbt och smidigt sätt som möjligt. Det är inte så lätt som det låter då det som sagt var en massiv lokal med ständig omsättning av paket. Det gick iallafall lätt att komma in i arbetet och första dagen gick som smort..

Dagarna gick och jag kom in i arbetet väl. Ju mer tid jag spenderade där dock, desto mer signaler fick jag av att det var något som inte riktigt stämde. Det hände så mycket skumma saker. Massor av paket som passerat "min" lagerbyggnad såg jag packas på andra ställen på området. Detta hände massor av gånger. En dag då jag såg en pall som redan passerat mitt lager för utskickning packas IN i en lagerbyggnad bredvid. ??? Jag bestämde mig för att undersöka saken nogrannare och gick dit.. Det var exakt samma paket! Jag sa att denna pall redan blivit utskickad och undrade varför den nu packas IN. Summeringen av responsen jag fick var ungefär "sköt ditt så sköter vi vårat". Jag förstod ingenting.

Då mitt jobb var att få igång in/ut-skicket effektivt så ville jag självklart gå till botten med det. Jag blir nyfiken och spenderar följande timmarna med att gå runt i området för att undersöka lokalern och kolla vad som försiggår. Det jag upptäcker är helt bisarrt. I majoriteten av lokalerna sitter folk och monterar saker och bygger ihop delar. Rena rama verkstaden. En lokal såg ut som en stort skrotupplag. En av lokalerna såg mer ut som en fabrik.. Bisarrt som sagt! Försöker greppa vad som sker och frågar folk men ingen får berätta någonting och hänvisar till kontrakt. haha! Det står i ett av kontrakten man skriver på att man INTE FÅR PRATA OM NÅGONTING OM VAD MAN SYSSLAR MED PÅ ARBETSTID. Sekretesspolicy etc.. haha.

Jag ger mig knappast iaf och tycker det hela är löjligt. Går till chefens kontor och konfronterar han med allt jag sett och undrar VF som händer i dessa lokaler? vad tror ni jag får för svar?......... Han förklarar att posten har vissa lokaler där dom hanterar skadat gods i och det är vad jag sett. Då det innehåller mycket öppnade paket och personliga saker så går det under sekretesspolicyn. Rent skitsnack i mina öron men jag kan fortfarande inte greppa vad det är dom sysslar med i lokalerna. inte en chans att all den sysselsättningen var skadat gods-hantering. Jag fick iaf släppa det för tillfället.

Väl hemma på kvällen så får jag besök av en kollega som sett att jag nosat runt. Vi sätter oss ner och hon förklarar i detalj vad som händer och det är här det blir riktigt intressant. Håll i er. Alla paket som skickas upp till norrland passerar Ånge för att få innehållet undersökt. Paket som innehåller färdiga produkter skickas vidare till aktuell lokal där det DEMONTERAS totalt för att sedan MONTERAS upp igen. Det finns tydligen en rikslag på att alla produkter som köps och säljs inom sveriges gränser måste bli byggda I SVERIGE. Finns inte en chans att jag trodde på det när jag fick höra det men forska lite i det själv så kommer du lära dig att det ÄR SANT! Den lagen finns med i sveriges grundlag och har varit aktiv i modern tid i sverige HELT UTAN VÅR VETSKAP. Lagens syfte var till början för att minska import från andra länder och istället fröjda sveriges egna produktion och arbetsmarknad. Varför vet ingen om den då? FÖR ATT DEN ÄR SVERIGES STÖRSTA BEVARADE HEMLIGHET GENOM HISTORIEN. Beställer du alltså en TV från netonnet som är byggd i Polen så skickas den till Ånge där den demonteras TILL SMÅBITAR och sen byggs upp igen, för att sen skickas vidare till dig. Folk sitter i lokalerna i Ånge som i en MUPPVERKSTAD och demonterar allt som passeras för att därefter byggas upp på svensk mark och "clearas" som det kallas. En annan sak som jag fick veta var att Ånge i själva verket ÄR postkomplexet. ÅNGE som stad existerar inte! haha.. Det spårar ut.. Jag har aldrig varit en sån som tror på konspirationer men detta är FAKTA. Tänk på det.. har ni någonsin varit i Ånge? Känner ni någon som varit i Ånge? Har ni sett bild av Ånge? Ifall ni har det så är det postkomplexet ni sett alternativt blivit LURADE. Det hela är en stor jävla bluff. Ifall någon bor i närheten, testa följ skyltarna till Ånge. Ni kommer att komma till en återvändsgränd eller på något vis irra bort er (oj vilket sammanträffande!).

Nu vet ni vad som händer med posten i "Ånge"."

 

 

Visst är det kul? Så, jag frågar er.. Är det någon som har sett Ånge, varit i Ånge eller bor i Ånge? Säg mig, är detta sant? ;)

 






Kommentarer
Postat av: ellinor

enligt wiki kommer takida från Ånge! :p

2010-09-23 @ 18:29:41
URL: http://hittaclownfisken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan