SVERIGEDEMOKRATERNA

Nu lär jag väl bli skjuten och halshuggen eller något, men jag tycker faktiskt att SD har en väldigt bra fråga som jag hoppas de kan genomföra nu då de sitter i riksdagen. Eller iallafall lyfta fram.

De vill nämligen införa ett importförbud mot varor som producerats genom att utsätta djur för onödigt lidande.

"För att inte värdet av den svenska djurskyddslagstiftningen skall undermineras och för att inte en inhuman djurhållning skall kunna utvecklas till en global konkurrensfördel, vill Sverigedemokraterna förbjuda import av varor som strider mot intentionerna med svenska djurskyddslagstiftningen och som framställts genom att utsätta djur för svårt och onödigt lidande. Exempel på varor som skulle kunna bli föremål för ett sådant importförbud är köttprodukter från djur som utsatts för obedövad ritualslakt, kinesiska pälsverk och gåslever."


Vet inte om det är något annat parti som tagit upp denna fråga, men jag tycker det är superbra! Ni har väl sett filmer där de flår katter och hundar levande för pälsens skull? Fruktansvärt. Se här om ni inte redan gjort det:



Jag tycker förstås det är fruktansvärt att vi ens har pälsfarmar här i Sverige. Nu då det blev blå regering lär de ju inte förbjuda det. Så jag hoppas man åtminstonde kan förbjuda importen av katt och hundpäls till en början.











Kommentarer
Postat av: angina

Alla partier har frågor som berör både negativt och positivt, man må tycka att SD är ett parti som borde krossas och stampas på, det tycker i alla fall jag. Men jag kan även hålla med om att detta som du tog upp nu är bra, så förhoppningsvis gör det något bra nu, och inte bara förstör med deras andra inhumana åsikter.



(Jag vill även påpeka att det är lite jobbigt att kommentera på din blogg, då det är ljusrosa text emot vit bakgrund i skrivfältet, lite svårt att se vad man skriver! Men det är fint om inte annat :P)

2010-09-29 @ 00:14:59
URL: http://psychodelicdoll.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Du äter alltså inte kött eller någonting annat som kommer från djuren?

2010-09-29 @ 15:37:26
Postat av: Banana

Alltså jag tror att även de andra partierna har sådanahär frågor på sin agende. Djurskydd i all ära men det känns faktiskt lite som att SDs förslag mest går ut på att förbjuda halalslaktat kött så att muslimerna inte ska ha något att äta här i Sverige och på så sätt göra ännu en åtgärd för att få dem att känna sig ovälkomna. Jag är för bra behandling av djur mrn tyvärr kan jag inte hålla med SD ändå.



p.s jag gillar din blogg, har läst den lite sporadiskt ett tag nu. Du har sjukt cool stil.

2010-10-01 @ 12:19:53
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

tack fär att någon äntligen vågar stå för att SD faktiskt har en del bra frågor trots att deras främlingsfientliga sida är det enda som framhävs!!!



tyvker det är förbannat löjligt att övriga delen av svenska folket fortfarande inte har insett vad ordet DEMOKRATI innebär.

2010-10-01 @ 13:40:42
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan