ANSWERS



Detta har inget med det här inlägget att göra men vilken färg hade du i ditt hår när du hade det rosa? Var det en färg eller toning som Directions eller Stargazer? :)

Svar: Pernilla färgade mig på salongen med Wellas färger (som man bara kan färga på salong). Eftersom jag var blond innan så var det bara att lägga på en mixtoning, 0/65 heter den. Men sen när utväxten började krypa fram var jag tvungen att först bleka utväxten och sen färga in med mixtoningen. Sedan hade jag en färginpackning från Revlon som även gav håret lite extra lila/rosa pigment. Den färgen är egentligen lila, men den ser mer rosa ut då man har den i håret!

 

Hejhej!
Jag har en liten fråga angående löshår. Jag undrar om du skulle kunna berätta lite om Nail hair extensions och lite hur det fungerar och hur länge man kan ha dom osv?

Hare gött!

Svar: Ja, det skulle jag väl kunna göra…

Nagelslingorna som de heter på svenska, smälter man som fast i håret i hårbotten. Man behöver lite olika många beroende på vilken effekt man vill ha. Är det bara utfyllnad eller är det för att göra hela håret längre liksom. Man kan ha allt från 10-100! (Själv hade jag närmare 150 slingor då jag hade mitt löshår)

Det som är viktigt att tänka på då man har löshåret är att man alltid sover med en fläta, inte sliter i håret och försöker att reda ut det varje dag. Annars får man små dreads i hårbotten och det är inte särskilt härligt. Det är också viktigt att man är försiktig då man borstar håret och inte borstar ända in där fästena sitter. Och när man schamponerar håret är det inte så bra att he balsam i hårbotten, för då kan de ”glida ut”…

Och hur länge man kan ha det är ju svårt att säga exakt. Jag menar, det sitter ju där tills det faller av! Men vill du ha ett snyggt hår där fästena inte syns så kanske 2-4 månader. Jag själv var väl kanske inte så jätteduktig på att sköta det så det satt i lite mer än två månader, sen tog jag ut det för att jag hade dreads i hårbotten!

 

Vad har du för löshår nu ?
är det clips eller keratin ? : )

Svar: Just nu har jag clips i håret!

 

Du äter alltså inte kött eller någonting annat som kommer från djuren?

Svar: Jo, jag äter kött och sådant men jag försöker att skära ner på det. Jag tycker inte det är nödvändigt att äta kött till frukost, lunch och middag. Det enda kött som jag inte äter är griskött eftersom jag såg på farmen då jag var liten och blev väldigt äcklad då jag såg dem slakta en gris i tv. Nu skulle jag förmodligen inte klara av att äta det eftersom magen har varit van att vara utan det så länge. Och det är ju bra efter allt man sett i media hur grisarna blir behandlade idag. Den dagen jag flyttar hemifrån så kommer jag försöka laga ännu mera vegetariska måltider!

 

Vad är det för omprov?

Ska göra om två moment på gesällprovet!

 

skulle va kul att se mer av dina dagens outfit :) och även skriva ner vart dom är ifrån. tex zebratröjan du hade för några dagar sen, vart hittar man den? superfin!

Svar: Zebratröjan kommer från Carlings!

 

Skulle du rekomendera Lanza - healing strength? :)

Svar: Ja, det skulle jag väl göra. Jag har själv deras glansdroppar! Dock kan jag tycka att de kan bli lite för kletig. Använder mig av andra märken på salongen nu och jag kan tycka det är flera som är mindre kletiga. Men jag tycker lanzas är bra just för att de är lite återuppbyggande.

Men förövrigt så är nog shampot och balsamet också bra. Men om man skulle vilja ha något som reparerar håret ännu mera tror jag att jag skulle valt sebastians penetraitt serie!=)



grattis till 1 år och 6 mån :) måste kännas härligt! blev lite smått förälskad i ditt armbnd med leomönster(?) vart kan man hitta det? :)

Svar: Jag köpte det på Gina Tricot för ett bra tag sen!

 

hur länge har du bloggat?:)

Svar: Sen September förra året på denna blogg, men jag hade en tidigare också. Men det var typ 2006 eller nått. =)

 

Åh, gud vad kul! Kan du inte ge något bra styling tips till håret eller något, som är enkelt och ändå snyggt när man inte vet vad man ska göra av sitt ristova till hår? : D

Svar: Haha, när jag känner att jag inte orkar göra nått särskilt med håret så brukar jag som dra allt bakåt och göra som små bollar och sätta fast klämmor i det. Så ser det nästan ut som en uppsättning! Jag får kanske visa på bild vid ett annat tillfälle!

 

Har du fortfarande extensions?

Svar: Ja, jag har clips just nu!


Hur får du volym i håret?

Svar: Jag använder mig av chalk (typ dust it), tupering och hårspray!

 


Ny spotifylista?

Svar: Jag har bara två listor där jag lägger in ny musik hela tiden! Och jag tror att jag har lagt upp dem på bloggen redan!


Jag har typ.. massa småfinnar i hela ansiktet. Har aldrig haft det förut. Hur gör du för att få så finhy? Tips?

Svar: Jag är väldigt noga med min hy och vad jag använder för produkter. Jag skulle aldrig köpa något billigt smink som typ är H&Ms märke. Det får gärna kosta lite extra för mig om jag vet att jag får ett bra resultat av det. Just nu har jag Nimues face wash och deras dagkräm till ansiktet. Sedan använder jag mig av produkter från The Body shop och Lily Lolo som underlag.

Jag tvättar ansiktet morgon och kväll. Sminkar mig aldrig i onödan, och försöker att inte träna med smink på mig och så. När jag tvättar bort sminket på kvällen så brukar jag försöka att tvätta ansiktet två gånger! Första gången så tvättar man ju bort sminkresterna och smuts, andra gången så rengörs själva ansiktet. Samma är det med håret. Första gången man tvättar det försvinner produkter och smuts, andra gången så rengörs det. =)


Favoritaffär?

Svar: Svårt! Det är lite till och från beroende på vilken affär som har bäst utbud just för tillfället. Nu på slutet har det blivit carlings, bikbok och monki!

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan