LONDON TIPS

Det var en av er läsare som frågade om tips på affärer och restauranger osv i London. Tänkte dra några snabba favoriter:

SHOPPING


River Island - ligger flera butiker längs oxford street och de har väl "normala" priser på kläder. Kanske lite dyrare än butiker som Bikbok och Carlings. De har skor, kläder och accesoarer!

Topshop - Ja, vem kan inte missa det? Topshop i fyra våningar.. Kan det bli bättre? Personligen tycker jag att topshop är lite för dyra. Men hittar jag något jag verkligen gillar så köper jag ju självklart det! I denna topshop butik har de beauty saloon, café, secondhand och resten vet ni säkert...

Primark - bättre än bäst. Missar man Primark har man missat allt! Du hittar snygga kläder, skor, accesoarer, heminredning, barnkläder, herrkläder för såååå billiga priser! Det är inte ovanligt att jag och mamma kommer ut med varsin kasse där, PER DAG! Ett hett tips är att vara där direkt då de öppnar 10, eller på torsdagar mellan 20-22 på kvällen. Annars går det inte att vara där.
Det är h y s t e r i s k t !

Harrods - ja, det får man ju inte heller missa då man väl besöker London. Inte direkt för att man har råd att köpa något men.. Man ska ha varit där iallafall! De har en djuravdelning på fjärde våningen som är till för riktiga brathundar! Ett halsband där ligger på ca. 1500pund. (not kidding) De säljer även hundbakelser och massa annat gott där. Till hunden alltså. Och åker ni runt juletider får ni ju inte missa deras julavdelning som jag tror i år låg på andra våningen. Det är verkligen som på film!



New Look - också ganska vettiga priser. Fina kläder och massa skor. De har otroligt mycket fina accesoarer!


Accessorize
- en affär med enbart accesoarer! Hattar, mössor, smycken, vantar, väskor... behöver jag fortsätta?


Camden Market - det är skamligt att inte besöka camden town när man väl är i London. De har så läckra hus och massa små butiker. Visst innehåller de flesta skit och souvenirgrejer. Men detta år upptäckte vi ju resten av själva marknaden där många sålde handgjorda saker, vintage, möbler, mat, kläder, skor, heminredning - you name it. När man väl har kommit över bron och ser en stor skylt där det står "camden lock" på, så svänger man upp till ett litet tegelhus till vänster där det står "hemp store". Gå in mellan de små butikerna så lär ni också få eran narina upplevelse!




Body Shop - jag vet. Vi har det hemma i Sverige. Men priserna är GANSKA annorlunda. Betydligt mycket billigare i London än hemma. När vi köpte två body butter fick vi betala 15pund, vilket bara ett body butter kostar här hemma! Sen när man kom över en viss summa så fick man ett body butter på köpet. Helt underbart.


MAT
Ärligt talat... Jag åker inte till London för att äta mat. De är väl inte särskilt kända för att ha god mat förutom deras afternoon tea och fish n' chips?
Men iallafall, en bra restaurang med ganska vettiga priser och riktigt god mat är Garfunkel's vilket är en kedja, så du kan hitta ett Garfunkel's nästan var du än är! De hade allt från goda pastarätter, pizza, kötträtter och massa annat! Så det är ett tips ifall ni vill ha god mat! =)










Kommentarer
Postat av: LINDA ♫

Det kan väl vara mysigt (: Det är super bra med mig!

2010-11-11 @ 00:43:04
URL: http://lindahill.blogg.se/
Postat av: Moa Murderess - Scene Core Blogg

sv: ja! :D jag hade skitkul :D dock tyckte jag de va för lite dagar jag va där /: ville stanna längre än 4 dagar

2010-11-11 @ 08:08:12
URL: http://epicfaiil.se
Postat av: Maria

Hallo! Jätte stort tack för alla tipps! Nu vet vi vart vi ska gå. Jusst nu sitter vi och väntar på att få åka till flygplattsen. Det ska bli jätte kul. Och tac ännuen gång för bra tipps. Kra!/M

2010-11-11 @ 13:43:04
URL: http://gillisen.blogg.se/
Postat av: cccilla

Svar: Hehe, aa! ^^

2010-11-11 @ 14:45:17
URL: http://cccilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan