LONDON, HEMRESA


Det var som sagt lite svårt att få ihop allt så det rymdes. Men vi lyckades! Det var så tungt att släpa väskorna så våran lilla promenad till Paddington station som brukar ta ca 3 minuter tog nu 15 minuter! Vi var tvugna att vila efter några meter.

Och ja, jag skulle ju berätta för er att jag blev bodyscannad! Verkligen en intressant upplevelse var det att gå igenom säkerhetskontrollen.
Jag och mamma hade ju tagit på oss de tyngsta plaggen för att slippa övervikt i väskorna. Så, jag hade då på mig mitt linne, toppen jag köpte dagen innan med metallkedjan runt kragen, kofta, skinnjacka och leopardpälsen.
När jag väl tagit av mig mina skor, päls, skinnjacka, smycken och övriga saker så börjar det ju givetvis att tjuta i metalldetektorn.
Det var en stor, mörkhyad kvinna som visiterade mig. Jag sa till henne att jag trodde det var kedjan på toppen som var problemet.
"Oh, then you'll have to take it off!"
Inga problem tänkte jag eftersom jag hade linnet under. Så jag började dra lite i toppen och genast så sa hon: "NONONO! I'm just kidding with you!"
Jaha okejdå. Jag har väl den på då.
Jag kan ju säga att de är MYCKET noggrannare med visiteringen i England än i Sverige. Hon kände överallt på mig! Framsida, baksida, mellansida, innersida, undersida.. you name it.
Andra varvet så tog hon ju en såndär metalldetektor och började sakta scanna av mig överallt. Runt kragen på toppen började den låta hejvilt. Sen kom hon ner mot byxlinningen där den också började låta.
"I think it's the button" sa jag och drog upp tröjan för att visa att det var knappen som levde om.
"Nono! Keep your clothes on! The boys will go crazy if you start taking your clothes off!"

Hahaha åh vad pinsamt. Hon trodde jag bara ville ställa och klä av mig typ. Aja, iallafall. När hon var klar med att undersöka mig så sa hon: "I think we have to take you to the body scanner" Så, jag fick följa kvinnan till ett litet rum där en annan vakt satt. Fick ställa mig i en utritad cirkel på golvet framför en svart skärm. Vakten bad mig hålla upp händerna mot skärmen och sakta snurra runt ett varv i cirkeln. Sen fick jag vänta i rummet tills det stod clear på en liten dataskärm. Sen var det fritt fram!

Jag tycker det är bra att de har sån hög säkerhet på flygplatser. Jag känner mig inte alls kränkt eller något då de gör noggranna visiteringar och så vidare. Även när man skulle checka in väskan så fick man inte lägga upp den på bandet förrän man hade svarat på tre frågor: "har någon gett dig någonting här på flygplatsen?", "är det möjligt att någon har kunnat stoppa ner något i din väska?" "har du några vapen i väskan?"

Man blir lite orolig när de frågar sånt. Tänk om någon faktiskt skulle stoppat ner en bomb i min resväska? Eller knark eller nått. Det är ju jättesvårt att bevisa att man är oskyldig liksom!


Vad tycker ni? Är det bra med stränga regler eller är det jobbigt?





Kommentarer
Postat av: Karin

Det ser ut som du har haft det riktigt trevligt i london :) (Avundsjuk)



I know! Det gjorde faktiskt inte alls så ont, men jag tror att jag är ganska tålig :P Jag satte in 2ml för 3500:-. Jag gjorde hos en tjej som nyss startat eget företag så hon var ganska billig :) Jag ska lägga upp lite bilder, men är ju lite svullen fortfarande :P



Iphone: Jag känner mig redan supernöjd! Hoppas att den håller länga bara :)

2010-11-12 @ 16:51:17
URL: http://livetenligtkarin.blogg.se/
Postat av: E

oj vad mycket leopardmönstrat!:) mysigt!

2010-11-12 @ 20:21:54
URL: http://esecret.blogg.se/
Postat av: Emelie's WickedTime

det är bra med stränga regler när de gäller andra än en själv;)



Super gullig mössa btw!:)

2010-11-13 @ 11:31:30
URL: http://wickedtime.blogg.se/
Postat av: E

sv: hiihihi:) hoppas din dag är bra!:)

2010-11-13 @ 12:05:18
URL: http://esecret.blogg.se/
Postat av: mizthanguyen

Snygg blogg ^^

2010-11-13 @ 14:52:36
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: bbs

oh va trevligt, jaag älskar leopard, din väska är jag kär i:)

2010-11-15 @ 00:15:52
URL: http://babyshakur.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men gud! Vilken otroligt snygg resväska.

Den hade jag inte tackat nej till att äga.

2010-11-17 @ 10:28:51
URL: http://scstenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan