HOW TO FIX IT

Många har frågat nu på senaste hur jag fixar mitt hår. Och nu ska jag släppa the dirty secret!



Jag använder mig av clip on hair som de flesta säkert vet. Så, jag tänkte först visa hur jag får det lockigt på ett enkelt sätt!



Till löshåret så använder jag mig av fuktgivande produkter. Fuktschampoo från Sebastian och en fuktgivande inpackning från lánza. När du schamponerar ett löshår så får du inte rugga det för mycket. Utan dra bara handen längs efter håret i rätt riktning. Sen låter jag håret ligga med inpackning i sig i ca 5 min.





När jag har sköljt ur inpackningen tillsätter jag glansdroppar från Orofluido. Ni kan läsa mer om mirakeloljan här



Jag lägger ut en handduk på golvet där jag lägger ner löshåret så det får självtorka.



För att få riktigt snygga lockar ser jag till att löshåret följs åt i denna rörelse:


Därefter sprayar jag allt hår med wellas spray från high hair serien


Jag låter håret ligga såhär under natten. Innan jag tar upp det från handduken så sprayar jag det en extra gång.



Nu har håret fått ligga över natten och jag har tagit upp det från handduken. Jag sprayar det igen.


Mitt egna hår är nytvättat och har lockat upp sig naturligt.


Jag använder mig av Lánzas trauma treatment som är en leave in produkt. Den tar jag i när håret är handdukstorkat. Den ger håret glans och vård. Curlboostern sprutar jag också i då håret är blött för att ge lite stadga till mina egna lockar.

 

 

Nu är det dags att sätta i löshåret! Jag tar ut en bena med pinnkammen och tuperar mitt egna hår.




































Sedan fäster jag clip on håret där jag har tuperat.



Jag fortsätter att göra så på samma sätt tills jag fått in allt löshår!


Slutligen så tuperar jag mitt egna hår för att få volym. Därefter spray!



All done!



Innan ni kommenterar:

Jag köper alla mina hårprodukter hos frisören. Jag rekommenderar inte några produkter från H&M, ICA eller liknande, just för att jag inte använder några själv och tycker inte att de är bra! Och ja, det är dyrt att köpa schampo och stylingprodukter hos frisören. Men man får det man betalar för. Dessutom räcker produkterna längre.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan