EYEBROWS

Här kommer en liten Guide för hur jag brukar göra mina ögonbryn!



Det man brukar göra när man ska få in rätt form på ett ögonbryn är att man lägger en pensel eller något på utsidan av näsvingen. Penseln ska gå rakt upp och där börjar ögonbrynet! (Min pensel är lite sne på bilden, men det är inte så lätt att fota med ena handen och hålla penseln rakt med den andra)

 

 

För att hitta höjden av ögonbrynet så går man utifrån näsvingen igen. Penseln ska gå igenom pupillen för att hitta högsta punkten på ögonbrynet.

 

 

Och när man mäter ut slutet på ögonbrynet låter man penseln gå precis under franskanten där ögat slutar.

 

Nu kan man använda antingen pensel eller penna för att göra sina ögonbryn. Jag har ingen speciell brynfärg, utan jag använder ögonskugga!

 

 

Antingen använder jag mig utav en penna eller snedställd pensel för att skapa linjerna och formen på ögonbrynet. Idag blir det penseln.

 

 

Först målar jag ut själva formen på ögonbrynet. Markerar ut bågen, början och slutet.

 

Sedan byter jag pensel till en lite större och mjukare. Använder fortfarande samma ögonskugga.

 

Med den stora penseln fyller jag i hårstråna vid början av ögonbrynet. Använder man den snedställda penseln till detta blir det ganska kantigt.

Ögonbrynet är nu klart och om man vill kan man fixera det så att det sitter hela dagen. Då tar jag bara lite hårspray och sprutar på mitt finger och "duttar" på ögonbrynet.

 

 

 

Hoppas ni förstod min beskrivning! Kom ihåg att ingenting är rätt eller fel när det gäller smink! Lycka till!












Kommentarer
Postat av: li

guud vilken bra ögonbryns skola!

2010-05-10 @ 15:34:10
URL: http://fau.webblogg.se/
Postat av: CAMIE

Fyfasen vilken snygg make up!

Brynen blev också skitsnygga men ögonskuggan va extra snygg ;D

2010-05-11 @ 18:19:08
URL: http://camillahart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan