CUPCAKES

Idag bakade jag cupcakes till klassfikat imorgon! Jag har gjort ett litet eget recept och det krånglade lite med frostningen för jag insåg att jag hade för lite florsocker hemma. Den blev för rinnig till en början, men sen åkte mamma och köpte florsocker så då löste sig problemet!

Kladdkakemuffins

Ingredienser:

- 2 ägg

- 2 ½ dl strösocker

- 2 tsk vaniljsocker

- 1 krm salt

- 4 msk kakao

- ½ tsk bakpulver

- 2 dl vetemjöl

- 100 g smält smör eller margarin

 

Gör så här:

Slå på ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.

Smält smöret i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.

Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Häll ut smeten i bakformarna.

Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.

 

Hallonfrosting

- 80 g Philadelphiaost

- 50 g mjukt smör

- 200 g florsocker

- 1 msk vaniljsocker

- 3 msk koncentrerad hallonsaft

- ev. röd karamellfärg

 

 








Kommentarer
Postat av: ROCKAHOLIC

sv; japp det gör den! =)

jaa det hoppas vi, kan ju inte missa en sån chans när den väl är i umeå ;D

2010-03-01 @ 21:38:36
URL: http://rockaholiic.blogg.se/
Postat av: Sandie

Åh vad fina =)

2010-03-01 @ 22:01:09
URL: http://chipset.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan