EARTHQUAKE

Igår innan jag och Micke skulle lägga oss så kände jag att fönstren började att vibrera. Typ som när ett stort fordon kör förbi huset. Men sen började även garderoberna och resten av rummet att skaka. Hela huset!

Vi fattade inte riktigt vad som hade hänt. Jag drog upp rullgardinen för att kolla om jag såg något fordon eller liknande som kunde ha orsakat skakningen. Men då jag inte såg något så ignorerade vi bara det. Men när jag läste tidningen i morse så förstod jag...
Det var alltså en jordbävning som skakade om hela huset igårkväll. Lite småläskigt faktiskt. Tydligen hade den känts hela vägen till Finland också. Så det var inget litet skalv! Innan jag åker ska jag kolla så att inte huset har spruckit eller nått. Lär man ju se om det är nått fuskbygge nånstans. ;) Hoppas det inte kommer några efterskalv bara!

Läs hela artikeln här.



 

 








Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh fy för jordbävning! Hoppas huset klarade sig ifrån sprickor!

2010-06-16 @ 22:52:21
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0 bloglovinTransan